به گزارش اکوایران، یحیی آل‌اسحاق از لیست ائتلاف برای فردا در انتخابات اتاق بازرگانی کنار گذاشته شده است.

پس از آنکه ائتلاف دو گروه «ائتلاف برای فردا» و «فراکسیون تشکل‌ها» در برابر جریان حاکم بر اتاق تهران شکل گرفت، تشکیل اتحادی در برابر «ائتلاف برای فردا» از سوی «پیشگامان تحول» با محوریت آل‌‌‌‌‌اسحاق اعلام شد و در نهایت این اتحاد با ائتلافی متشکل از پیشگامان تحول (به عنوان محور اصلی جریان اپوزیسیون حاکم)، اتاق نوین (که خود ائتلافی متشکل از چند جریان مستقل از یکدیگر است)، مجمع فعالان توسعه اقتصادی و گروهی که گفته می‌شود با محوریت یحیی‌‌‌‌‌ آل‌اسحاق است، تشکیل شد و با نام «اتاق شفاف» اعلام موجودیت کرد.

تا پیش از این به علت حضور آل‌‌‌‌‌اسحاق در ائتلاف برای فردا، تشکیل «اتاق شفاف» در هاله‌ای از ابهام قرار داشت اما در نهایت این اتحاد محقق شد و نام یحیی‌‌‌‌‌ آل‌اسحاق نیز در لیست آن به ثبت رسید.

در حالی که نام آل اسحاق در سه فهرست انتخاباتی به چشم می‌خورد - که البته شیوه مسبوق به‌سابقه او است - شنیده‌ها حاکی از آن است که به علت حضور مرد سنتی اتاق بازرگانی در ائتلاف «اتاق شفاف»، نام او از ائتلاف برای فردا کنار گذاشته شده و حمیدرضا صالحی - دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته - جایگزین او شده است.

پیش‌تر گمانه‌‌‌‌‌زنی‌‌‌‌‌ها با اعلام تشکیل اتحادی در‌ برابر ائتلاف برای فردا از سوی پیشگامان تحول رسمیت یافته بود؛ اما از آنجا که قرار بر این بود که این اتحاد با محوریت آل‌‌‌‌‌اسحاق تشکیل شود و با توجه به حضور او در لیست ائتلاف برای فردا، تشکیل آن در پرد‌‌‌‌‌ه‌‌‌‌‌ای از ابهام قرار گرفت. با این حال، شیوه مسبوق به‌سابقه یحیی آل‌اسحاق برای حضور در چند لیست، اتحاد ائتلاف پیشگامان تحول و اتاق نوین را ممکن ساخت. موجود بودن نام او در سه فهرست انتخاباتی، بیش از هر چیز از خیز جدی مرد سنتی اتاق بازرگانی برای ریاست حکایت می‌کرد که حالا با این تغییرات جدید باید دید در نهایت چه اتفاقی در انتخابات پیش روی اتاق و سیر تعیین رئیس آن خواهد افتاد.