به گزارش اکوایران؛ رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزرای صمت و جهاد کشاورزی نوشت به منظور ساماندهی بازار معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی نسبت به عرضه شکر صرفا در ساماه بازارگاه و به منظور مصارف صنف و صنعت و تفکیک قیمت آن برای مصارف خانوار و صنف و صنعت حداکثر تا تاریخ 30 دی ماه اقدام کند، بطوریکه از ابتدای بهمن ماه شکر صنف و صنعت صرفا از طریق سامانه بازارگاه عرضه شود.

از سوی دیگر در نامه به این نکته نیز مورد توجه قرار گرفته که به استناد نامه انجمن تولیدکنندگان قند و شکر حداکثر تا 30 دی ماه وزارت جهادکشاورزی و وزارت صمت نسبت به تعیین نرخ شکر در ستاد تنظیم بازار اقدام و ابلاغ کنند.   

بدین ترتیب مصرف‌کنندگان عمده شکر مانند کارخانه‌جات غذایی، شکلات، شیرینی و... که عمده مصرف شکر را دارند، باید به‌نرخ توافقی در سامانه بازارگاه اقدام به خرید شکر کنند و دیگر مثل سنوات گذشته خبری از نرخ مصوب ثابت نیست.

حالا از ابتدای بهمن‌ماه، کارخانه‌‌های تولیدکننده قند و شکر، نرخ فروش خود به اصناف و صنایع را به‌صورت توافقی تعیین می‌کنند که موجب رشد قابل توجه نرخ و مبلغ فروش و همچنین حاشیه سود شرکت‌های قندی خواهد شد.

نامه