به گزارش اکوایران؛ شب گذشته خبر برکنار مقدسی روی خروجی برخی رسانه ها از جمله سایت وزارت اقتصاد قرار گرفت، اما چند بعد این خبر از خروجی سایت این وزارتخانه برداشته شد و حال امروز این تغییر شکلی رسمی به خود گرفت و براساس حکم سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمد رضوانی‌فر به عنوان معاون وزیر و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران منصوب شد. رضوانی‌فر دانش آموخته اقتصاد از دانشگاه امام صادق است. او یکی از مدیران اقتصادی ستاد اجرائی فرمان امام (ره) بود که پس از آن به عنوان مدیرعاملی هلدینگ دارویی تامین شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ( شستا) انتخاب و پس از مدت اندکی وی مدیرعامل شرکت شستا تا سال 1400 شد. رضوانی فر گزینه ریاست سازمان بورس هم بود،اما با وجود اینکه موافقت شورای عالی بورس در نهایت مجید عشقی در سمت خود ابقا شد و رضوانی فر به عنوان رییس کل گمرک انتخاب شد. 

براساس این گزارش شب گذشته خبر پیش از این مقدسی رئیس کل گمرک بود و در جلسه امروز شورای معاونین گمرک از این سازمان خداحافظی کرد.

حکم رییس کل جدید گمرک

در حکم ابلاغی به رییس کل جدید گمرک برنامه های نیز برای رضوانی‌فر در نظر گرفته شده که اهداف شامل «توسعه و توانمندسازی سرمایه انسانی گمرک با هدف ارتقای بهره وری نظام گمرکی»، «گسترش ارتباط با سازمان‌های بین المللی و تقویت همکاری‌های منطقه ای در حوزه تجارت فرامرزی»،«برون سپاری ارائه خدمات منطبق بر سیاست های کلی اصل (44 ) قانون اساسی و طرح ریزی شیوه‌های نوین مشارکت بخش خصوصی در ارتقاء زیرساخت‌های گمرکی»،‌ «باز مهندسی و اصلاح فرایندها در رویه های مختلف گمرکی و بهره گیری از فن‌آوری‌های نوین با هدف چابک سازی و افزایش سرعت دقت در تشریفات گمرکی  اصلاح نظام ارزش گذاری کالا‌‌های وارداتی و صادراتی گمرکی»، «بهبود ارتقای رتبه ایران در شاخص تجارت فرامرزی با همکاری سایر دستگاه های مربوطه» می شود.

 

1401091710273332266142510