این موضوعی است که دولت بارها عدم رضایت خود را از آن اعلام کرده و امروز هم مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه موضع دولت را تکرار کرد؛ موضوعی که نشان می دهد دولت ابراهیم رییسی با توجه به تنگنای مالی و با هدف کنترل کسری بودجه، تمایلی به اجرای این بند از قانون بودجه ندارد اما مجلسی ها همچنان بر اجرای دقیق آنچه در بودجه آمده تاکید دارند.

این اصرار مجلس و انکار دولت سبب شده که امروز میرکاظمی با لحنی طعنه آمیز به مجلسی ها بگوید که وقتی از بازگشت قیمت ها به شهریور ۱۴۰۰ حرف میزنیم یا باید بپذیریم هزینه‌اش را مردم بدهند یا باید مقدار یارانه نقدی را اضافه کنیم.

اظهارات میرکاظمی به معنای عقب نشینی دولت از اجرای قانون بودجه است زیرا دولتی ها تاکید دارند که باید مبنای قیمت کالاها، اسفند سال گذشته باشد.

بازگشت به دوران کوپن، از مهرماه؛

دولت که در ۵ ماه اول سال از اجرای قانون بودجه برای توزیع کالابرگ الکترونیک در ازای حذف ارز ترجیحی، به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها سر باز زد، حالا اعلام کرده است که از ابتدای نیمه دوم سال، این بخش از بودجه را به صورت آزمایشی و برای برخی از اقشار اجرا می کند.

ایران: خروج سپاه از لیست سیاه شرط توافق نبود؛

مشاور تیم مذاکره کننده هسته ای ایران بار دیگر مشروط بودن توافق به خروج سپاه از لیست سیاه را رد کرد.

استقبال ۲ و نیم میلیونی اصناف از اینستاگرام؛

آمار اعلامی از سوی دبیر شورای عالی فضای مجازی، حاکی از استقبال اصناف از اینستاگرام است. ابوالحسن فیرزآبادی گفت که حدود ۲.۵ میلیون نفر از فعالان اصناف در اینستاگرام فعالیت دارند که این تعداد از شمار واحد‌های صنفی حقیقی کشور بیشتر است.