به گزارش اکوایران، در ادامه بررسی ها قیمت نفت که در هفته‌های قبل مطرح شد، در پایان این هفته نیز که مصادف با پایان ماه شمسی است به بررسی قیمت نفت خام در بازارهای جهانی می‌پردازیم.

نفت خام که در پایان هفته قبل به عدد 86 دلار به ازاء هر بشکه رسیده بود در این هفته با جهش 11 درصدی، خود را به قیمت 95 دلار در هر بشکه رساند. نفت برنت هم به بالای 100 دلار برگشت و حوالی 102 دلار مورد داد و ستد قرار گرفت.

در نمودار قیمت روزانه نفت خام شاهد هستیم که نفت پس از افت اخیر خود را به سطح حمایتی محدوده 84 تا 85 دلاری رساند و قبل از برخورد با این سطح  با جهش قیمتی مواجه شده و مسیر صعودی را پیش گرفته است.

و این بار نفت در طول یک هفته دوباره خود را به 95 دلار رسانده است. محدوده قیمتی قبلی، که پیشتر به عنوان یک سطح حمایتی عمل کرده بوده رسیده است. اما این بار این سطح حمایتی به عنوان یک سطح مقاومتی (از منظر تکنیکالی) برای نفت عمل می‌کند.

روز گذشته خبر رسید که آمریکا پاسخ خود در خصوص برجام را به ایران اعلام کرده است و تیم ایرانی در حال بررسی پاسخ غرب است. شاید یکی از دلایل افزایش مجدد قیمت نفت را بتوان در این مورد جستجو کرد چرا که معامله‌گران بازارهای جهانی ازتوافق در برجام دلسرد شده‌اند. نفت خام WTI وست تگزاس اینترمدیت روز چهارشنبه پس از گزارشی مبنی بر کاهش شدید ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته افزایش یافت، در حالی که خبرگزاری‌های رسمی و غیر رسمی گفته‌اند که ایالات متحده برخی از شروط ایران برای موافقت با تمدید توافق هسته ای 2015 را رد کرده است.

از دیگر دلایل افزایش قیمت نفت می‌توان به این موضوع هم اشاره کرد که اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرده ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته 3.3 میلیون بشکه کاهش یافته است.

باید دید در هفته پیش روی کاری (تقویمی کشورمان) نفت این سطح مقاومت 95 دلار را رو به بالا می‌شکند و به سمت اعدا بالاتر حرکت می‌کند و یا اینجا آخرین قیمت بالایی است که برای سال 2022 به خود می‌بیند؟

41


ایران جای خالی نفت روسیه را برای اروپایی ها پر می کند ؟