به گزارش اکوایران: سید صولت مرتضوی در نشست تشریح همکاری مشترک بنیاد کرامت رضوی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با محوریت «مشارکت در زمینه ارائه بسته غذایی رایگان برای گروه‌های آسیب‌پذیر با اولویت مادران دارای کودک زیر ۲ سال دهک یک درآمدی» از آغاز این طرح خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه اظهار کرد: در راستای ایجاد عدالت اجتماعی، اقداماتی از جمله تحت پوشش قرار گرفتن نیازمندان در کمیته امداد و بهزیستی، طرح یارانه معیشتی و همینطور طرحی که از چند روز پیش درباره کودکان ۶ ماه تا ۵ سال شروع به کار کرده است، شکل گرفته است.

مرتضوی از همکاری بنیاد کرامت رضوی، آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و قرارگاه امام حسن مجتبی در راستای اجرای طرح یسنا خبر داد و عنوان کرد که برای اجرای این طرح در گام اول بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان سرمایه صرف شده و از ۲۷ هزار مادر شیرده در دهک‌های اول حمایت پیش‌بینی شده است. اجرای گام نخست این طرح در ۸ استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و فارس آغاز می‌شود.

او در ادامه با اشاره به اینکه ۲۷ هزار و ۵۰۰ مادر شیرده که در گروه دهک اول دهک‌بندی‌ها قرار دارند، در گام نخست شناسایی شده‌اند، گفت: برای هر کدام از مادران شیرده تا سقف ۴ میلیون تومان در بازه زمانی ۶ ماهه پرداخت خواهد شد، لازم به ذکر است که این مبلغ به صورت نقدی به کارت کالابرگ آنها واریز می‌شود اما صرفا مجاز به خرید کالاهای تعریف شده، هستند.