به گزارش اکوایران، قیمت طلا در روزهای پایانی هفته گذشته بازدهی مثبت قابل توجهی داشت و توانست از دو مرز حساس 1835 دلار و 1850 دلار عبور کند. رشد قیمت طلا تحت تاثیر آمارهای بی‌سابقه تورمی آمریکا اتفاق افتاد. قیمت طلا در ساعت 11 و 30 دقیقه صبح ایران در حوالی 1861 دلار قرار داشت، قیمت طلا در شروع کار قدری افت کرده بود، اما نمی‌توان گفت حرکت معناداری به سمت عقب داشت.

نرخ+سکه+و+طلا+در+۲۹+مرداد+۱۴۰۰_+قیمت+ربع+سکه+۳+میلیون+و+۷۰۰+هزار+تومان

قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 11 و 30 دقیقه صبح به وقت ایران روی 65 هزار و 596 دلار قرار داشت و بازدهی آن در 24 ساعت گذشته مثبت بود. سرمایه بازار بیت کوین به 1.24 تریلیون دلار رسیده بود. بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 66 هزار و 127 دلار و کمترین قیمت آن 63 دلار و 648 دلار گزارش می‌شد.

قیمت اتریوم نیز مانند بیت کوین بازدهی مثبت را 24 ساعت گذشته به ثبت رسانده بود و 4 هزار و 686 دلار گزارش می‌شد. سرمایه بازار اتریوم 554 میلیارد دلار بود. بیشترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته 4 هزار و 725 دلار و کمترین قیمت آن 4 هزار و 517 دلار ثبت شده بود.

درگیری دولت‌های و ارزهای دیجیتال

تا به حال مقامات هند بارها موضع خود را در مورد ارزهای دیجیتال تغییر داده‌اند، در حالی که هند یکی از کشورهایی است که رمزارزها در آن توسعه زیادی داشته‌اند، رئیس بانک مرکزی هند در مورد سرمایه‌گذاری روی رمزارزها در این کشور اظهار نگرانی کرده است.

سخت‌گیری‌های چین در مورد ارزهای دیجیتال نیز همچنان ادامه دارد، اخیرا یکی از مقامات سیاسی عالیرتبه این کشور به خاطر حمایت پنهانی خود از استخراج رمزارزها و استفاده از قدرت خود برای این کار، از سمت خود و حزب کمونیست اخراج شد. ارزهای دیجیتال در حال گسترش هستند و پذیرش آن‌ها توسط شرکت‌های بزرگ به این کار کمک کرده است، اما به نظر می‌رسد، درگیری دولت‌ها با ارزهای دیجیتال فرایندی ادامه‌دار باشد.