به گزارش اکوایران، خبر سرقت اطلاعات شرکت تپسی را میلاد منشی‌پور مدیرعامل تپسی داد و قصد هکرها را «اخاذی» عنوان کرد.

منشی‌پور در توییتر خود نوشت: «در چند روز گذشته متوجه دسترسی غیرمجاز به زیرساخت شرکت تپسی و برداشت بخشی از اطلاعات شدیم».

او تاکید کرد: «به محض کشف این موضوع، ضمن ثبت شکایت، پلیس را در جریان قرار دادیم و راه دسترسی آنها را بستیم».

مدیرعامل تپسی قصد هکرها را بر اساس ایمیل‌های دریافت از سوی آنها «اخاذی» دانسته است. او گفته است: «مطابق ایمیل‌هایی که از گروه مهاجم دریافت کرده‌ایم، قصد آنها از این کار اخاذی بوده و برای عدم نشر اطلاعات، درخواست پول کرده‌اند».

توییتر

او افزود: «تصمیم گرفتیم که به این اخاذی تن ندهیم». منشی‌پور درباره علت این کار گفته است: «چرا که در مذاکره با آنها متوجه شدیم که نه تنها ضمانتی برای عدم نشر اطلاعات و سواستفاده‌های آتی وجود ندارد. بلکه تشویقی برای ادامه‌ این اقدام در مورد سایر شرکت‌ها نیز خواهد بود. در ادامه، تلاش ما کمک به پلیس برای شناسایی گروه مهاجم و جلوگیری از فروش اطلاعات است».

منشی‌پور از این اتفاق ابراز تأسف کرده و مسئولیت آن را پذیرفته است و در خاتمه صحبت‌های خود وعده داده تا بررسی دقیقی در مورد دلایل وقوع این سرقت اطلاعاتی انجام خواهد داد و متعاقبا گزارش این بررسی را اعلام خواهد کرد.

طبق داده‌های موجود، هکرها  بیش از ۲۷ میلیون مسافر و ۶ میلیون راننده شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی و شماره همراه و همچنین اطلاعات ۱۳۶ میلیون سفر در کنار سورس کد برخی محصولات این شرکت بدست آوردند.  البته تعداد راننده‌های تپسی طبق گزارش‌های کدال در حدود ۲.۵ میلیون نفر عنوان شده است.

با این حال جدیدترین داده‌ها در فضای مجازی نشان از فروش 35 هزار دلاری اطلاعات کاربران تپسی می‌دهد. 

تپسی+هک+شد