به گزارش اکوایران، حمید سجادی - وزیر ورزش و جوانان - شب گذشته با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر تلویزیون به ارائه گزارش عملکرد وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان پرداخت.

وی در این گزارش با اشاره به راه اندازی سامانه صدور مجوز برای مراکز فعال در امر انتخاب همسر، گفت: «مطابق با تبصره ذیل ماده ۳۷ قانون «جوانی جمعیت» راه اندازی سامانه صدور مجوز مراکز فعال در امر انتخاب همسر جزو وظایف ما بوده است. تاکنون مجوز ۱۲ مرکز فعال در این زمینه را با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی میسر کرده‌ایم.»

خبرگزاری موج نوشته است، وی با بیان اینکه گروه‌هایی از فعالان و مبلغان امر ازدواج داریم که نیاز به دیده شدن دارند، افزود: سال گذشته در مشهد و امسال در قم همایش «هم‌آهنگ» را در همین راستا برگزار کردیم. دومین دوره این همایش با حضور ۳۰۰ تن از فعالین این حوزه برگزار شد.

سجادی همچنین در خصوص وام ازدواج گفت: « پرداخت وام ازدواج در سال جاری تاکنون با رشد ۳۵ درصدی در قیاس با مدت مشابه در سال قبل همراه بوده است و بر اساس آمارهای بانک مرکزی طی امسال و تاکنون ۱۰۲ هزار میلیارد تومان وام ازدواج به ۷۴۳ هزار نفر پرداخت شده است.»

افزایش معقول وام ازدواج در دست کار است؟

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه از ۱۸ تا ۳۵ سالگی به عنوان قشر جوان جامعه هدف معاونت امور جوانان هستند اما ما در وزارتخانه همه جامعه کشور را «جوان» می‌بینیم، درباره تلاش معاونت جوانان برای افزایش وام ازدواج گفت: به دنبال این هستیم طرحی را به هیات دولت در راستای افزایش معقول وام ازدواج ارائه دهیم تا افرادی که می‌خواهند ازدواج کنند با تکیه بر این وام، شروع خوبی را داشته باشند و می‌دانم حمایت هم خواهد شد.