به گزارش اکوایران، مهرداد بذرپاش - وزیر راه و شهرسازی از ساخت خوابگاه متاهلی دانشگاهیان خبر داده و گفته در این طرح قیمت زمین برای اساتید رایگان است.

 او در جلسه شورای عالی مسکن با اشاره به آغاز ساخت 60 هزار واحد مسکونی دانشگاهیان و تامین بخش عمده اراضی در این طرح گفته، این کار با توافق وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده و اراضی مازادخود دانشگاه‌ها است و در اجرای این طرح، نظر رؤسای دانشگاه‌ها نیز اخذ شده است.

وی با بیان این‌که ساخت خوابگاه برای دانشجویان متأهل، تکلیف قانونی وزارت راه و شهرسازی در همکاری با سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها است، افزود: در گذشته تعداد ساخت خوابگاه‌های متاهلی کم بود که تلاش کردیم در دولت سیزدهم این موضوع را در برنامه قرار دهیم و امروز این کار به ثمر نشسته است.

گفتنی است، اراضی در این طرح به اساتید به صورت اجاره 99 ساله واگذار می‌شود و عملا قیمت زمین در این طرح برای استادان دانشگاه‌ها به صفر رسیده است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، با تسهیلات بانک‌ها و کمکی که دانشگاه‌ها به استادان می‌کنند و آورده خود متقاضیان، هزینه ساخت تأمین می‌شود.

همچنین در اجرای این طرح، باید کمیسیون ماده 5 استان‌ها برگزار شده و مجوزهای تغییر کاربری این اراضی صادر شود؛ بخشی از این واحدها وارد فرآیند ساخت شده‌اند.

آنطور که بذرپاش اعلام کرده، از 60 هزار و 185 واحد مسکونی دانشگاهیان 30 هزار و 566 واحد متعلق به اساتید و کارکنان دانشگاه‌های سراسری و مابقی واحد متعلق به خوابگاه‌های متاهلی است.