به گزارش اکوایران، مهرداد بذرپاش - وزیر راه و شهرسازی - در آیین افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان و جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی در شیراز با بیان این‌که اگر بانک‌ها همراه‌تر شوند ساخت مسکن شهری و روستایی افزایش چشمگیری خواهد داشت، گفته: تک طبقه‌سازی سیاست ماست و هرکجا زمین اجازه دهد این کار را با رعایت ملاحظات انجام خواهیم داد.

او میزان زمین تأمین شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط دولت سیزدهم را بی‌سابقه اعلام کرد و با مقایسه این طرح با مسکن مهر از تامین 50 هزار هکتاری زمین در سراسر کشور خبر داد، میزانی که بیش از 6 برابر زمین‌های مورداستفاده در پروژه مسکن مهر است.

وزیر راه و شهرسازی از هدفگذاری واگذاری  500 هزار فقره زمین  تا پایان سال جاری خبر داد و اعلام کرد بناست سال آینده نیز همین میزان واگذار شود.

چندی پیش، جمشید برزگر - رئیس کانون انبوه‌سازان - در یک نشست خبری در رابطه با آخرین جزئیات از  پروژه نهضت ملی مسکن اعلام کرده بود طبق طرح نهضت ملی مسکن به ساخت سالیانه حدود یک میلیون واحد مسکونی نیاز داریم که بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار واحد توسط بخش خصوصی تولید می‌شود.

او همچنین از نوساسی حدود ۱۵۰ هزار واحد هم در بافت‌های فرسوده خبر داد اما اعلام کرد حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار واحد هنوز نوسازی نشده  که دولت باید برای اقشار پایین این عملیات را اجرا کند.

به گفته وی، پروژه مسکن مهر به تعداد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد از سال ۱۳۸۶ مطرح شد اما از زمانی که انبوه سازان در دی ماه ۱۳۸۸ وارد این طرح شدند سرعت گرفت. تا سال ۱۳۹۱ تعداد یک میلیون ۱۴۰۰ هزار واحد تحویل و قابل استفاده شد.