سه شنبه هفته گذشته بود که به دلیل نقص فنی پله برقی ایستگاه شهید بهشتی 18 نفر دچار حادثه شدند . امروز در صحن شورای شهر تهران سوده نجفی عضو هیات رییسه شورای شهر با اشاره به حادثه هفته گذشته سقوط ۱۸ نفر از پله برقی ایستگاه شهید بهشتی گفت: در مصاحبه‌هایمان چندین بار بر لزوم رفع خرابی پله برقی‌ها تذکر دادیم تا مبادا این موضوع سبب بروز حادثه برای شهروندان شود.

اوبا بیان این‌که ما منکر زحمات کارکنان شهرداری نیستیم و قبول می‌کنیم که این اتفاق یک حادثه بوده است، گفت: اما این قابل قبول نیست که یک مدیر شهرداری تهران عنوان کند که سه سال بود که پله‌های برقی روغن کاری نشده و این در حالی است که از این سه سال، دو سال‌اش در دوران مدیریت ما بوده است و اگر مدیران این شرکت توانایی لازم را ندارند بهتر است که شهرداری تهران یک تصمیم در این خصوص بگیرد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران اضافه کرد: از واحد «اچ اس ای» متروی تهران می‌خواهیم که گزارشی از وضعیت ایمنی پله‌های برقی مترو به شورای شهر بدهد.

بعد از این تذکر سایت خبری شهرداری تهران خبری به نقل از مسعود درستی  مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو منتشر کرد که او درباره اورهال و روغن کاری پله برقی‌های متروی تهران گفته بود: در پایان سال گذشته بین ۲ الی ۳ سال از تاریخ انقضای روغن کاری پله برقی های مترو گذشته بود. در بهمن و اسفند یک گام بزرگ برداشتیم و همه پله برقی‌ها را روغن‌کاری کردیم. باید به پله برقی مانند سایر تجهیزات الکترونیکی رسید؛ وقتی به آن رسیدگی نمی‌کنیم راندمان، کیفیت و عمر مفید آن پایین می‌آید.

درستی با بیان اینکه دراین مسئله به دنبال مقصر نیستیم، ادامه داد: تلاش بر این است که دیگر اتفاقی همچون حادثه ای که در ایستگاه متروی شهید بهشتی رخ داد، نیفتد. از بهمن ماه به این طرف نیز حدود ۱۰۰ میلیارد تومان قطعه برای پله‌های برقی را تأمین کردیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: بخش قابل توجهی از این تجهیزات وارد انبار شدند و یک بخش‌هایی هم قراردادهایشان امضاء شده و ظرف مدت کوتاهی وارد انبارهایمان می‌شود.

وی عنوان کرد: از نیمه دوم سال گذشته با توجهی ویژه به پله‌ های برقی‌ها، در تلاش هستیم که درصد خرابی و خاموشی شان را پایین بیاوریم. با تمام رسیدگی‌ها اما خرابی پله‌های برقی مانند سایر وسایل الکتریکی وجود دارد. تلاش ما این است که هیچ پله برقی خاموش نماند.