به گزارش اکوایران، جلال ملکی - سخنگوی سازمان آتش‌نشانی - درباره دود مشاهده شده در جنوب تهران گفت: دقایقی پیش (پیش از ظهر شنبه 30 اردیبهشت) یک مورد حریق در انبار بزرگ لوازم موتور واقع در خیابان رازی، خیابان گمرک، به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد.

وی در ادامه به ایلنا گفت که بلافاصله پنج ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات تنفسی و سایر تجهیزات به محل حادثه اعزام شد.

همچنین قدرت‌الله محمدی - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران - درباره جزئیات آتش‌سوزی خیابان مولوی به مهر گفت: یک انبار موتور و دوچرخه بزرگ دچار آتش‌سوزی شده است.

رئیس مرکز اورژانس تهران نیز اعلام کرد که پس از اعلام حادثه، شش دستگاه آمبولانس، شش دستگاه موتورلانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده‌اند.

او گفته وسعت حریق زیاد بوده اما هنوز آماری از تعداد مصدومان حادثه در دسترس نیست.

بر اساس این گزارش، سخنگوی آتش‌نشانی درمورد جزئیات بیشتری از این حادثه گفت: ساعت 11:34 امروز (30 اردیبهشت) در یک انبار بزرگ لوازم یدکی خودرو یک مورد آتش‌سوزی رخ داد. محل حادثه بیش از سه هزار متر مربع وسعت دارد و مجموعه‌ای مسقف بوده که بخض‌های مختلفی از سقف آن بر اثر آتش‌سوزی فروریخته است.

ملکی با اشاره به وجود غرفه‌های بزرگ و کوچک فراوان در این محل و مقدار فراوان لوازم یدکی موتورسیکلت که موجب گستردگی بیشتر آتش‌سوزی شده، اظهار کرد: آتش به سرعت در حال سرایت به اطراف بود و به همین خاطر آتش‌نشانان مجبور شدند منازل و ساختمان‌های اطراف را تخلیه کنند.

وی به اتمام قریب‌الوقوع عملیات اطفا اشاره کرد و افزود: خاموش کردن شعله‌ها تقریبا تمام شده و آتش‌نشان‌ها کم‌کم وارد مرحله لکه‌گیری می‌شوند که ممکن است زمان‌بر باشد.

سخنگوی آتش‌نشانی شهرداری تهران همچنین درمورد تلفات جانی احتمالی در این حادثه، گفت: تا این لحظه مصدوم یا تلفاتی گزارش نشده است؛ البته عملیات همچنان ادامه دارد و در کنار آن کار جست‌وجو نیز در حال انجام شدن است.

پس از آن اما سازمان اورژانس کشور اعلام کرد که «در حادثه آتش‌سوزی انبار لاستیک و قطعات موتورسیکلت در جنوب شرقی میدان رازی، هشت نفر دچار دودگرفتگی شدند که یک نفر آنها از پرسنل آتش‌نشانی بوده است.»

همچنین، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور گفته که به دلیل وقوع آتش‌سوزی در این انبار، خیابان مولوی و همچنین میدان رازی به سمت خیابان مولوی بسته است.

او از شهروندان خواسته تا به سمت خیابان مولوی حرکت نکنند و برای حرکت به سمت شمال تهران از میدان راه آهن تردد کنند.

تاکنون علت دقیق وقوع این حادثه اعلام نشده اما سخنگوی آتش‌نشانی گفته پارسال به این مرکز (محل وقوع آتش‌سوزی) پنج بار اخطار ناایمن‌بودن داده شده اما هیچ اقدامی برای اصلاح انجام نشده است.

معاون دادستان تهران نیز تاکید کرده که به‌خاطر بی‌توجهی به اخطارها، هزینۀ آتش‌سوزی و خسارات به عهدۀ مالک ساختمان است.

بر اساس این گزارش، ساعاتی بعد از اعلام اطفاء حریق در انبار لوازم یدکی موتورسیکلت در حوالی گمرک تهران، روابط عمومی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد که تاکنون این آتش‌سوزی ۱۷ مصدوم داشته است که هشت نفر از آنها برای دریافت خدمت بیشتر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.