روز گذشته لیستی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد 4 هزار نفر به نیروهای شهرداری اضافه شده اند . لیستی که روز گذشته از سوی مدیران شهری رد نشد اما امروز رییس شورای شهر تهران آن را ساختگی دانست . هرچند که یکی از مدیران شهرداری بدون آن که اصل لیست را رد کند به یکی از رسانه ها اعلام کرد که در این مدت تکلیف قانونی شهرداری درخصوص تبدیل وضعیت ایثارگران انجام شده است .

امروز مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص انتشار لیستی از موارد استخدامی افراد در گذشته گفت: اطلاع دقیقی در این مورد ندارم و موضوع را در سایتی خواندم اما معاونت مربوطه چنین موضوعی را تکذیب کرده، چرا که استخدام‌ها شرایط خاصی دارد و البته موضوع را شورا بطور دقیق بررسی خواهد کرد.

باقری معاون برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران هم در صحن شورای شهر تهران با اشاره به لیست منتشر شده مبنی بر جذب ۴۰۰۰ نفر در شهرداری تهران در دوره جدید مدیریت شهری، گفت: استنباط من این است که برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای به گونه‌ای است که نقاط قوت ما را تبدیل به ابهام کند. چرا که در موضوع تبدیل وضعیت در شهرداری تهران پرچم دار تبدیل وضعیت ایثارگری در کشور هستیم، به گونه‌ای که ۲۸۳۰ نفر جذب شدند که این یک نقطه قوت است اما یک لیست موهوم به صورت کهکشانی منتشر شده که اگر همه تبدیل وضعیت‌ها را جذب تلقی کنیم، به عدد آن لیست نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه یک بار به صورت رسمی اعلام می‌کنم که از ابتدای شروع به کار در دوره جدید مدیریت شهری ۳۰۰۰ نفر از کارکنان بنا به دلایل مختلف از شهرداری خارج شدند، گفت: شهرداری می‌تواند بر اساس قوانین ۱۵۰۰ نفر را جذب کند اما عملکرد ما نشان می‌دهد که ۶۷۰ نفر جذب جدید داشتیم که ۲۲۰ نفر آنها نیروهای شرکت واحد اتوبوسرانی هستند و ما حتی یک سوم این مجوز را استفاده نکردیم. لیست این جذب نیروها را با ذکر تحصیلات و مشخصات به کمیته منابع انسانی شورای شهر دادیم.