به گزارش اکوایران، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا می‌گوید یکشنبه (۲۵ دی) در جنوب غرب، غرب کشور، نیمه‌غربی فارس، بوشهر، جنوب و غرب اصفهان و همچنین در جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، کردستان، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز ، مناطقی از خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران و برف رخ می‌دهد.

صادق ضیاییان به ایسنا گفته فردا (دوشنبه، ۲۶ دی) نیز در جزایر شمال خلیج فارس و برخی نقاط جنوب غرب کشور و استان‌های بوشهر و جنوب فارس رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

صبح دوشنبه در استان‌های غربی و مرکزی کشور یخبندان و روز سه‌شنبه (۲۷ دی) با گذر سامانه بارشی از نوار جنوبی کشور در جنوب غرب، جنوب شرق و مناطقی از استان‌های ایلام، لرستان و جنوب اصفهان بارش پیش‌بینی می‌شود.

در استان‌های فارس و جنوب بوشهر هم رگبار و رعد و برق شدید انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان، روز چهارشنبه (۲۸ دی) در مناطقی از کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار باران و برف رخ می‌دهد.

وی همچنین درمورد وضعیت هوا در آخر هفته افزود: پنجشنبه (۲۹ دی) در برخی نقاط هرمزگان و در شرق سواحل دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در نوار شرقی کشور وزش باد پدیده غالب است و در خراسان شمالی و خراسان رضوی کاهش دما رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده هم گفته آسمان تهران فردا (۲۶ دی) قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای منفی ۴ و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۲۷ دی‌) کمی ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای منفی ۲ و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۲۵ و ۲۶ دی) بندرعباس با دمای ۲۱ درجه سانتیگراد گرمترین و بجنورد با دمای منفی ۱۳ تا منفی ۹ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

امروز و سه‌شنبه، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج هستند.