به گزارش اکوایران، با وجود وزش نسبی باد در این هفته و بارش باران و برف در اکثر نقاط کشور از جمله در پایتخت، آلودگی هوا همچنان بار خود را از آسمان تهران نبسته است.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، شاخص هوای تهران در روندی فزاینده از صبح امروز، هم‌اکنون عدد 125 را نشان می‌دهد که از وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» حکایت دارد.

تا حدود ساعت 10 صبح امروز، آلوده‌ترین منطقه تهران، منطقه 4 با شاخص 155 در وضعیت «ناسالم برای تمام گروه‌ها» بوده و بهترین کیفیت هوای پایتخت نیز در منطقه 22 با شاخص 65 و در وضعیت «قابل قبول» تجربه شده است.

از ابتدای امسال تا امروز (چهارشنبه 21 دی)، تعداد روزهای «خطرناک» و «بسیار ناسالم» هوای تهران هرکدام دو روز، روزهای «ناسالم» شش روز، روزهای «ناسالم برای گروه حساس» 85 روز، روزهای «قابل قبول» 203 روز و روزهای پاک تنها دو روز بوده است.

امروز، سردترین روز تهران

امروز دمای تهران با منفی ۱.۲ درجه سانتیگراد (میانگین ایستگاه‌های تهران) سردترین روز خود را تجربه می‌کند و زنجان و ارومیه و مشهد سردترین مراکز استان‌ها هستند. دمای هوای زنجان منفی ۱۲، ارومیه منفی ۱۱ و مشهد منفی ۱۰ درجه زیر صفر است.

سراب در آذربایجان‌شرقی نیز با دمای منفی ۲۷ درجه زیر صفر، سردترین نقطه کشور است.

آخرین وضعیت آب‌وهوای کشور

مرکز مدیریت راه‌های کشور در ساعت 7 صبح امروز (چهارشنبه، 21 دی) اعلام کرده است: بارش برف و باران امروز نیز در برخی از جاده‌های استان‌های تهران، اردبیل، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و کرمان جنوب تداوم دارد.

بر این اساس، بارش باران نیز در برخی از محورهای استان‌های سیستان و بلوچستان و گیلان نیز گزارش شده و ارتفاعات استان‌های ایلام و اصفهان، هم‌اکنون با مه‌گرفتی روبه‌رو است.

همچنین تاکید کرده است، «ضمناً محور چالوس و آزادراه تهران - شمال دارای بارش برف و باران و سایر محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است».

برودت هوا، افزایش سرما، بارش برف و مدیریت مصرف گاز، طی روزهای اخیر و بویژه امروز مناطق زیادی از دست‌کم 15 استان یعنی به عبارت دیگر نیمی از کشور را به تعطیلی کشانده و مدارس و ادارات دولتی بسیاری از شهرها تعطیل یا غیرحضوری شده‌اند.