سید جعفر تشکری هاشمی درجلسه شورای شهر تهران  با بیان اینکه روزهای سختی را در آذر و دی ماه در زمینه آلودگی هوا تجربه کردیم، گفت: ما از سران سه قوه تقاضای مداخله کردیم تا کارهای عقب مانده سالهای قبل به سرعت صورت بگیرد و هوایی که مردم تنفس می کنند به وضعیت مطلوبی برسد، اما در این بین در شورای اداری شهرداری تهران کج سلیقگی انجام شد که در نقض غرض با تصمیم شورا بود.

وی افزود: شرکتی از سال 1370 به نام شرکت کنترل کیفیت هوا راه اندازی شد تا سیاهه آلودگی هوا را منتشر کند و برای حل مشکل آلودگی هوا از ارتباط با مجامع کشور و جهان بهره بگیرد، اما مطلع شدیم در مصوبه آبان ماه شورای اداری شهرداری تهران، این شرکت باید با اداره کل محیط زیست شهرداری ادغام شود.

تشکری هاشمی تأکید کرد: هرچند این ابلاغیه مرکز نوسازی و تحول اداری پس از چند روز از روی سایت برداشته شد اما هرگونه تصمیم در این خصوص باید با مجوز شورای شهر تهران باشد.

وی با بیان اینکه در شورای سوم تأکید شد که این مرجع تخصصی کار پایش و کنترل را به صورت مستمر انجام دهد، یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از نهادها از اطلاعات این شرکت استفاده می کنند و وظیفه نظارتی ما حکم می کند که بگوییم حفظ این شرکت و نگهداری و غنی سازی فعالیت های آن از وظایف ماست و باید آب و خاک را نیز که در معرض آلودگی است، مورد توجه قرار دهیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با تجهیز مراکز و تجهیز ابزار اندازه گیری بیشتر، باید وضعیت هوای تهران را رصد کنیم و برای نجات جان شهروندان و سایر موجودات وضعیت هوا را به سمت مطلوب ببریم.

 مجید باقری معاون برنامه ریزی، منابع انسانی و امور شورای شهرداری تهران در واکنش به سخنان تشکری هاشمی گفت: برای بررسی بیشتر، این ابلاغیه از روی سایت برداشته شده است.