جلال ملکی با اشاره به وقوع حریق جزئی ضایعات در پاساژ علاالدین گفت: بعد از ظهر امروز طی تماسی با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اعلام شد که بخشی از پاساژ علاالدین دچار حریق شده و متعاقباً آتش‌نشانان به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: در محل حادثه مشاهده شد که چند مورد کارتن که در پشت نما قرار داشت، دچار حریق شده بود و همین امر سبب به صدا درآمدن آژیرهای مرکز شده بود و پیش از اینکه دودی جمع شود، نگهبانان خود پاساژ که دوره آتش‌نشانی گذرانده‌اند، نسبت به اطفا حریق اقدام کردند و آتش‌نشانان پس از حضور در محل حادثه نسبت به تکمیل اطفا حریق اقدام کردند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه پاساژ علاالدین در سال‌های اخیر اقدامات ایمنی مناسب و قابل توجهی انجام داده است و این مرکز تجاری از نظر ایمن‌سازی رشد قابل توجهی داشته که سبب می‌شود در هنگام وقوع حوادث، خسارات به حداقل برسد.

ملکی خاطرنشان کرد: این‌گونه اقدامات می‌تواند الگوی مناسبی برای ساختمان‌هایی باشد که اهمیتی به تدابیر ایمنی نمی‌دهند و در صورت بروز حادثه خسارت مالی و جانی قابل توجهی را متحمل می‌شوند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران تصریح کرد: توصیه سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران این است که ساختمان‌های ناایمن با هر میزان از بضاعت و امکان قدمی در جهت ایمن‌سازی خود بردارند؛ چرا که هر اقدام ایمنی که در این حوزه صورت می‌گیرد، در کاهش خسارات ناشی از حوادث تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.