مهدی چمران امروز پیش از آغاز یکصد و هفدهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز در شورا اصلاحیه بودجه ۱۴۰۱ بررسی خواهد شد و گزارش رییس سازمان مدیریت بحران نیز ارائه خواهد شد.

رییس شورای شهر تهران به راه اندازی سامانه «من شهردارم» اشاره کرد و گفت: پیش از این شورایاران را موقع تنظیم بودجه هر منطقه دعوت می کردیم و پس از آن با شهرداران مسائل را تلفیق می کردیم تا بودجه تنظیم شود. در حال حاضر گسترش بیشتری را شاهد هستیم و همه مردم می‌توانند نظر بدهند. ما آرزوها و مشکلاتی داریم که باید اقدامی در راستای آن در محلات رخ دهد؛ اما باید اولویت بندی شود و بر اساس بودجه به مرحله اجرا برسد.

وی گفت: مردم می توانند با سامانه "من شهردارم" درباره بودجه شهرداری نظر بدهند.

چمران در صحن شورای شهر با بیان اینکه شهرداری و سازمان نظام مهندسی با همکاری سایر دستگاه ها اجازه ندهند که ساختمان های ناایمن ساخته شوند، اظهار کرد: زمانی شاهد بودیم که ساختمان در حال ساخت فرو ریخته است. اگر مردم در این ساختمان ها ساکن می شدند و در آن زمان فرو می ریخت، فاجعه ای بزرگی رخ می داد.

رئیس شورای  شهر تهران با بیان اینکه ایران یکی از ۱۰ کشور بلاخیز دنیاست، یادآور شد: مهمترین آمادگی این است که ساخت و سازها درست، منطقی و با حساب و برنامه باشد در یک حادثه، آثار نامطلوب را شاهد نباشیم.

وی همچنین تصریح کرد: تهران بر اساس مطالعات بر روی سه گسل قرار دارد؛ لذا باید آماده باشیم چراکه اگر زلزله ای با این شرایط ترافیک و کوچه های تنگ و باریک در تهران رخ دهد، نه فاجعه بزرگ قرن بلکه فاجعه بزرگ تاریخ خواهد بود.

چمران با تأکید بر اهمیت اجرای محاسبات ساختمان، خاطرنشان کرد: پیشگیری همواره بهتر از اقداماتی است که پس از حادثه رخ خواهد داد. اگر ساختمان ها را مقاوم سازی کنیم قطعاً و یقیناً می توانند مقابل زلزله مقاوم باشند.