داوود گودرزی در گفت و گو با اکو ایران درخصوص سرانجام شکایت شهرداری درخصوص پرونده بام لند گفت :‌دو دعوی کیفری و حقوقی با موضوع بام لند طرح شده است که رای بدوی رای خوبی صادر نشد و که بعد از اعتراض به رای اولیه پرونده درمرحله تجدید نظر است .

وی ادامه داد : در پرونده حقوقی به اعتقاد شهرداری در این قرار داد حق شهر و شهرداری ضایع شده و برای این که این حق را برگردانیم شکایت حقوقی کرده ایم در بحث کیفری هم موضوع تبانی را مطرح کردیم که در مرحله تجدید نظر هستند .

او معتقد است بخش عمده‌ای‌ از گلوگاه های فساد در فرآیند شهرسازی است. از لحظه‌ای که کسی درخواست پروانه برای ساخت‌وساز می‌دهد تا مراحل بعدی‌اش که طی می‌شود مثل کمیسیون‌هایی که باید برود.

 به گفته گودرزی  یک بخشی از این تخلفات و این گلوگاه‌ها زیرمجموعه‌ مباحث مالی و قراردادی و واگذاری‌ها صورت‌وضعیت‌ها است. بخشی در مقوله‌ خرید و تجهیزات و قراردادهای خریدهای کلان است. مجموع این 113 مورد در این دسته‌بند‌ی‌ها قرار می‌گیرد. برای اینکه بتوانیم از یک جایی شروع کنیم و شعار ندهیم، آمدیم دوباره این 113 موضوع را اولویت‌‌گذاری کردیم. آنجایی که فراوانی بیشتر داشتند در اولویت قرار دادیم که طبیعتا به مقوله‌ شهرسازی رسیدیم که ما بتوانیم روی موضوع صدور پروانه کار کنیم، هم رضایت‌مندی شهروندان را بالا ببریم، هم سرعت کار افزایش داشته باشد و هم فساد را کم کنیم.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: وعده‌هایی که در شهرداری داده شد در حال تحقق است و این فرآیندی که بالای یک سال زمان می‌برد را به کمتر از دو ماه کاهش داده‌ایم و تقریبا یک جاهایی به حدود دو هفته هم رسیده و اتفاقات خوبی در مقوله‌ بحث صدور پروانه صورت می‌گیرد. کل این فرآیند را شفاف، سبک و چابک می‌کنیم به‌طوریکه هم رضایتمندی بیشتر شود و هم فساد آن کم شود.

گودرزی تاکید کرد :‌کوتاه کردن فراینده ها در کنار هوشمند سازی و شفاف سازی و کاهش مراجعه حضوری و حذف مبادلات کاغذی می تواند در کاهش رویه فساد آمیز کمک کند .

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه هیات‌های تخلفات شهرداری بازآرایی شده‌اند، گفت :‌هم تلاش کردیم تا جایی که ممکن است صحت و سقم گزارشات با دقت بیشتری بررسی شود که خدای ناکرده حق کسی ضایع نشود. هم اینکه به دنبال این هستیم تا صیانت از بیت‌المال، از کارمندان، از حق و حقوق شهر و شهرداری با هم انجام شود؛ یعنی هم آبروی افراد برای ما مهم است، هم حق و حقوق شهروندان دارای اهمیت است و در نهایت حمایت از مدیران سالم و پاکدست نیز برای ما مهم است. لذا جمع اینها کار راحتی نیست ولی تلاش می‌کنیم، بتوانیم انجام دهیم.