نسترن رفیعی: خانه‌های سن بالا هنوز هم مشتریان خاص خود را دارند.برخی از آنها به دلیل قدمت زیاد و استهلاک نیاز به بازسازی دارند و علاوه بر هزینه‌ای که صرف خرید خانه می‌شود باید سهمی از هزینه را برای تعمیرات آن در نظر گرفت.

یک مشاور املاک در محله جردن می‌گوید که خانه‌های بالای 30 سال سن از خانه‌های نوساز و کلیدنخورده خریدار بیشتری دارد.طبق گفته او یکی از دلایل این است که این خانه‌ها از قدرالسهم‌های خوبی برخوردار است و به لحاظ ارزش زمین نظر مشتریان را به خود جلب می‌کند.

بر اساس نظر این مشاور املاک، در مجموع بازار خرید و فروش این آپارتمان‌ها در جردن در وضعیت خوبی قرار دارد اما هم‌اکنون بازار راکد است.

بر اساس اظهارات این مشاور املاک، بازار مسکن، امنیت بیشتری نسبت به سایر بازارها از لحاظ سرمایه‌گذاری دارد و در یک سال اخیر، بسیاری از خریداران در جردن، به دلیل نگرانی از بلوکه شدن داراییشان در بانک‌ها، دارایی خود را تبدیل به مسکن‌های سن بالا می‌کنند و از طریق اجاره‌‌بهای آن امورات خود را می‌گذرانند.

طبق مشاهده فایل‌های عرضه شده در پلتفرم‌های خرید و فروش مسکن، در محله جمالزاده تهران، یک خانه 185 متری با عمر بنایی 30 ساله، 8 میلیارد و 250 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

یک خانه در یوسف آباد با متراژ کلی 166 متر که ساخت آن به قبل از سال 1370 برمی‌گردد، 14 میلیارد و 200 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

یک خانه 68 متری با 25 سال سن بنا در تهرانپارس، 2 میلیارد و 100 میلیون تومان پیشنهاد شده است.

photo_2022-11-30_11-41-56