به گزارش اکوایران، براساس آخرین گزارش تهیه شده از میزان تذکرات اعضای شورای شهر تهران پرویز سروری حتی یک تذکر هم به شهرداری نداده و مهدی چمران تنها یک تذکر و نرگس معدنی‌پور تنها دو تذکر به شهرداری داده‌اند. این اعضا بارها درصحن شورای شهر تهران موضوعاتی را به شهردار تهران تذکر داده اند اما به نظر می رسد این تذکرات به صورت مکتوب به هیات رییسه ارائه نشده است .

ناصرامانی با ۶۳ تذکر،مهدی عباسی با ۳۹ تذکر، زهرا شمس احسان با ۳۴ تذکر و مهدی اقراریان با ۳۰ تذکر، بیشترین تذکرات را به شهرداری داده‌اند.این اعضا جمعاً ۵۱ درصد تذکرات شورا و ۱۷ نفر دیگر، مجموعاً ۴۹ درصد تذاکرات شورا را داده‌اند.

به نظر می آید، آمار به روز نیست و اعضای شورای شهر تذکرات بیشتری در فاصله تهیه این گزارش تا انتشار آن داده اند . اما براساس آخرین آمار تهیه شده ،مهدی چمران یک تذکر،حبیب کاشانی 3 تذکر، پرویز سروری صفرتذکر،محمد آخوندی 5 تذکر،محمد آقا میری 14 تذکر،مهدی اقراریان 30 تذکر،ناصرامانی 63 تذکر،مهدی بابایی 15 تذکرفجعفر شربیانی 12تذکر،مهدی پیرهادی 6 تذکر،سید جعفر تشکری هاشمی 11 تذکر،نرجس سلیمانی 15 تذکر،زهرا شمس احسان 34تذکر،احمد صادقی 19 تذکر ،مهدی عباسی 39 تذکر،احمد علوی 14 تذکر،علی اصغر قائمی 10 تذکر،میثم مظفر 12تذکر ، نرگس معدنی پور 2تذکر ، علیرضا نادعلی 8تذکر ،سوده نجفی 12 تذکر دراین مدت داده اند از مجموع 325 تذکر اعضا به 274 تذکر پاسخ داده شده و 51 تذکر هم بی پاسخ مانده است .

هرچند که کیفیت پاسخ به تذکرات اعضا مورد قبول برخی از اعضای شورای شهر تهران نیست و بارها از نحوه پاسخ‌گویی شهردار به تذکرهایشان گلایه کرده اند . مدیران شهرداری هم  معتقد است تذکری را بی‌پاسخ نگذاشته، اما مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران که کمتر اعتقاد به گلایه و تذکر در صحن علنی دارد هم به برخی از پاسخ‌های شهرداری انتقاد داشت و در یکی از جلسات شورای شهر گفت که تعدادی از این پاسخ‌ها را برگشت زده است. مهدی اقراریان، عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران، یکی از اعضایی است که بارها به این موضوع انتقاد کرده و حتی هشدار داده که احتمال دارد گام‌های بعد از تذکر را هم بردارد.

او سه هفته پیش  در جریان بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه عملیاتی احیا و مدیریت بازچرخانی آب، نسبت به عدم پاسخ‌گویی شهرداری تهران به تذکرات اعضای شورای شهر تهران انتقاد کرد و گفت: انتظار می‌رود شهرداری تهران نسبت به این تذکرات پاسخ‌گویی لازم را داشته باشد.

احمد علوی، عضو دیگر شورا هم در سخنانی گفته بود که  بعضا شاهد هستیم تذکری با قید فوریت در صحن ارائه می‌شود اما معاونان شهردار و شخص شهردار جدیت کافی در رسیدگی به آنها ندارند. و برخی تذکرات بعد از یک سال بدون نتیجه مانده‌اند .

مدتی پیش هم شهردار تهران درخصوص پاسخ به تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفته بود: می‌گوییم که آمار پاسخ شهرداری به تذکرات شورا تقدیم شود و امیدواریم سربلند باشیم.