به گزارش اکوایران، مقایسه وضعیت شاخص آلودگی هوای تهران بین سال گذشته (1400) و امسال (تا امروز، 7 آذر) با استاندارد جدید نشان می‌دهد که تعداد روزهای «بسیار ناسالم» و روزهای «خطرناک»، امسال تاکنون 2 روز بوده و این در حالی است که این عدد در سال گذشته صفر بوده است.

بر اساس آخرین آمار منتشرشده توسط شرکت کنترل کیفیت هوا، تعداد روزهای «ناسالم» تهران نیز با افزایشی چشمگیر، از 2 روز به 10 روز رسیده، یعنی پنج برابر شده است.

بر همین اساس، تعداد روزهای «ناسالم برای گروه حساس» نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی 16 درصدی را در بین کل روزهای گذشته از سال تجربه کرده و از 56 روز به 97 روز رسیده است.

این در حالی است که سهم تعداد روزهای «قابل قبول» از کل روزهای گذشته از سال تا امروز، کاهش 22 درصدی را تجربه کرده و از 191 روز به 138 روز رسیده است.

همچنین تعداد روزهایی که تهران هوای «پاک» را تجربه کرده، نسبت به مدت مشابه سال قبل بدون تغییر باقی مانده و آسمان تهران تنها 2 روز هوای پاک را تا امروز پشت سر گذاشته است.

آمارهای نشان می‌دهد طی 48 ساعت گذشته و بعد از عبور نسبی از موج شدید آلودگیِ هفته قبل، هوای تهران در اغلب ساعات وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» را به خود دیده و ساعت اندکی را در وضعیت «قابل قبول» سپری کرده است.