ناصر امانی در گفت و گو با اکو ایران درخصوص انتقادهایی که به بسته خرسند ساز کارکنان شهرداری مطرح شده است گفت :‌ کارمندان شهرداری  گروهی دارند که حدود 10 هزار و 281 عضو دارد که عمدتا هم کارمندان رسمی شهرداری هستند . بعد از رونمایی از این بسته بلافاصله یک نظر سنجی در این گروه  گذاشته شد  که نتیجه آن این بود که 66 درصد پرسنلی  که در این نظر سنجی شرکت کرده بودند و حدود 20 درصد اعضای گروه بودند ،آن را بسته مسخره سازپرسنل و توهین آمیز دانسته بودند . این نظر کارمندان شهرداری نسبت به این بسته بود .

وی ادامه داد :‌در این گروه من هم مورد پرسش قرار گرفتم که  اعلام کردم که دوستانی که این بسته را تهیه کرده اند نظرشان نظر خیر بودند خواسته اند به پرسنل شهرداری توجه کرده  و ابعاد روحی و عاطفی و معنوی پرسنل مورد توجه قرار گرفته است . اما اگر به عنوان کارشناس نیروی انسانی  نه به عنوان عضو شورای شهر و یا رییس کمیته منابع  انسانی و تشکیلات  شورای شهر ، و از من پرسیده شود که ما می خواهیم بسته خرسند ساز تعریف کنیم اولویت ها را شما بگویید پاسخ من این بود که نخست از امروز هیچ پستی را به هیچ کارمند غیر شهرداری واگذار نمی کنم همچنین هیچ پستی را با سفارش و زنگ این وکیل و آن وزیر و آن عضو شورا به هیچ کس واگذار نمی کنم و انتصابات را بر اساس شایستگی و تعهد و و تخصص و تجربه می گذارم .

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد :‌ حقوق کارمندان شهرداری تهران را که نسبت به حقوق کارمندان  سایر شهرداری های کشور عقب افتاده و یک گروه تشویقی و 50 درصد فوق العاده شغل شان را به آنها نداده اند پیگیری کرده  و تاآخر سال به نتیجه می رساندم و به آنها پرداخت می کردم  و سوم مصوبه اخیر مجلس در خصوص افزایش حقوق کارمندان رسمی که کارمندان شهرداری هم مشمول آن هستند همین ماه و با معوقه آن پرداخت می کردم و چهارم دغدغه اصلی پرسنل شهرداری تهران که موضوع مسکن است در دستور کار خود قرار می دادم یا از طریق طرح های قرارگاه مسکن  و یا از طریق سایر اختیاراتی که مصوبات مجلس و دولت برای خانه دار کردن مردم و نه تنها  کارمندان  شهرداری استفاده کرده و درصدی از کارمندان شهرداری را در این دوره خانه دار می کردم .

امانی تاکید کرد :‌ به مشکلات  پرسنل بازنشسته شهرداری تهران رسیدگی کرده ، مشکلاتی که برطرف کردن آنها دشوار نیست اما باعث رضایت آنها و افزایش کیفیت زندگی شان می شود . کارمندان قرار دادی را با آزمون استخدامی به عضویت رسمی در می آورم و ایثارگران شهرداری تهران توجه می کردم ،اینها بسته خرسند ساز واقعی  است که به مسائل اساسی و معیشت افراد توجه دارد . مشکلات اقتصادی باعث شده برخی از پرسنل ما برای تامین نیازهای معیشتی خود برای شغل دوم در اسنپ کار کنند تا اجاره خانه شان یا هزینه های تحصیل فرزندانشان تامین شود . اما این که پرسنل را به سفر بفرستند ، خیلی عالی است اما بعد از این است که ما نیازهای اولیه کارکنان را تامین کردیم  و بعد آن به نیازهای ثانویه ورود کنیم . این که  در خصوص فرزند آوری ماشین بگیرند، وام بگیرند و... خوب است ، اما نیازهای اصلی کارکنان در این بسته کم تر گنجانده شده است.

به گزارش اکو ایران ، این هفته محورهای چهارده گانه بسته خرسندساز کارکنان شهرداری رونمایی شده است که محورهای ۱۴گانه بسته‌های خرسندساز به شرح ذیل است :

محور اول: (زوار)؛ تشرف به بارگاه ملکوتی امام رئوف، همه کارکنان شهرداری ظرف سه سال کلیه کارکنان شهرداری تهران به مشهد مقدس اعزام می شوند. توسط یک سامانه به همه کارکنان فیش داده می شود که البته قابل جابجایی بین همکاران است.

محور دوم (اعتبار)؛ اعطای فراگیر تسهیلات بانکی؛ به گونه ای که تمامی کارکنان شهرداری به صورت مساوی و بدون تعویض در فرایند قرعه کشی قرار می گیرند و به همه بدون استثنا 50 میلیون تومان وام با بهره 8 درصد داده می شود و از اول همین ماه یعنی آذرماه اتفاق می افتد.

محور سوم(همیار)؛ ترغیب به سنت حسنه ازدواج که عبارت است از ارائه مبلغ 55 میلیون تومان وام بدون نوبت به کسانی که تشکیل خانواده داده اند/ سفر رایگان/ استفاده از سالنهای تحت اختیار شهرداری به صورت ویژه/ یک هفته مرخصی تشویقی

محور چهارم (نوبهار)، مشوق های فرزند آوری و استحکام خانواده:کل هزینه زایمان در هر بیمارستانی که مورد انتخاب کارکنان باشد را شهرداری تهران حساب می کند و مراجعه کارکنان به حسابداری بیمارستان ممنوع است/ پست همکاران خانوم تا پس از بازگشت مرخصی حفظ می شود/ به پدر یک هفته مرخصی داده می شود/ شرکت شهرسالم کیفی از سوی شهردار تهران به مادر تقدیم می کند که محتویات کیف خوشایند خانم هاست (وسایل بچه و ...)/ بعد از به دنیا آمدن فرزند برای تولد فرزند سوم به بعد انتخاب محل کار با خودشان است/ بچه اول ودوم بدون نوبت 55میلیون تومان وام داده می شود سوم 100 میلیون تومان وام داده می شود و برای چهارم یک خودرو تمام قسط سند آزاد دریافت می کنند.

محور پنجم (خریدار)؛ متنوع سازی اقلام مصرفی خانواده به صورت مساعده: برای این هدف دو زیرساخت جدید داریم استفاده از فروشگاه شهروند و فروشگاه اتکا، برای این منظور دوتا کارت مثل کارت بانکی صادر می شود. هفت میلیون ماهانه شارژ می شود و خرید را تا سقف هفت میلیون را خرید می کنید و در فیش های حقوی ماه اول نصف و در ماه دوم نصف دیگر مبلغ را کم می کنیم. و دوباره هر ماه کارت شارژ می شود.

محور ششم (نونوار)؛ گزینه های متعدد برای امکان خرید اعتباری کالاهای با دوام: حکمت کارت فروشگاه اتکا مزایایی دارد که دارای شارژ 50 میلیون تومانی هستند. همچنین شهرکارت فروشگاه شهروند نیز همین اعتبار را دارد.

محور هفتم (نگهدار ) بهره مندی از پاداش تجمیعی پایان خدمت؛ براساس تقاضای متعدد کارکنان برای نزدیک شدن به امنیت شغلی تصمیم گرفیم به انتخاب کارکنان سنوات خدمتی امکان ذخیره شدن دارند.

محور هشتم (کهنه کار) گرامیداشت جایگاه و شان بازنشستگان شهرداری تهران؛ چندین محور در حکم افراد در آستانه بازنشستگی جهت افزایش حقوق در نظر گرفته شده است. با تشخیص مقام مافوق یک روز دورکاری هم برای ایشان در نظر گرفته شده است.

محور نهم (غمخوار) همدردی سازمانی برای تسکین و کاهش آلام؛ اگر یکی از کارکنان عزیزی را از دست بدهد برای آنان مشاوره های روانشناسی به صورت رایگان ارائه می شود.

محور دهم ( خانوار) ایجاد کانون رشد و تعالی خانواده کارکنان شهرداری تهران؛ هدف این کانون ارتباط با فرزندان و اعضای خانواده و شناسایی ور شد استعدادهاست.

محور یازدهم (مهدیار) ، حمایتهای مادرانه برای نگهداری از فرزند؛ مادران فرزندان زیر 6 سال یک و ساعت نیم فورجه دارند برای مادرانی که فرزندانشان 7-12 سال هستند به ازای هر فرزند نیم ساعت فورجه داده ایم که حق ماموریت مادرانه نام دارد. حق مهدکودک خانوم ها به مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان اضافه می شود

محور دوازدهم (گشت و گذار) برگزاری جنگ های شادانه برج میلاد ؛ از امروز تا 60 پنجشنبه و جمعه از جنگهای برگزار شده در برج میلاد استفاده می کنند و سپس پذیرایی و سپس از امکانات سینما می توانند استفاده کنند.

محور سیزدهم (مددیار) توجه به سلامت و درمان کارکنان؛ این محور بر پایه ارتقای نظام سلامت کارکنان و خانواده از پزشک عمومی و 16 گرایش پزشک متخصص از بیمارستان های شهرسالم کاملا رایگان است و نظام نوبت دهی به کارکنان شهرداری در اولویت است.

محور چهاردم (مرکب یار) (ارائه تسهیلات خرید خودرو به کارکنان ) با چند شرکت خودروساز صحبت شده است که طی آن شرایط ویژه برای خرید خودرو به کارکنان داده می شود.