به گزارش اکوایران ، ادامه تغییرات در شهرداری قابل پیش بینی بود پیش از برگزاری مراسم اربعین کانال های خبری از جا به جایی چند معاون و شهردار منطقه خبر داده بودند . به نظر می رسید این تغییرات به رسم همیشگی 5 شنبه شب و بعد از تعطیلات  اعلام شود اما امروز شهردار تهران احکام معاونت های جدید خود را منتشر و جلسه هفتگی با معاونانش را هم برگزار کرد .سه معاون شهردار تهران حکم شان تمدید شد ، سه معاون جا به جا شدند و مجید باقری و  علیرضا جاوید نیز به کابینه شهردار تهران اضافه شدند .

برخی ازمعاونان شهردار مکان ماموریت شان تغییر کرد و برخی نیز احکام شان تمدید شد . شهردار تهران طی حکمی معاون حمل و نقل و معاون امور مناطق را منصوب و حکم مشاور و مدیرکل حوزه شهردار را تمدید کرد.

در سال نخست تمام احکام شهرداری تهران یک ساله امضا شد و علیرضا زاکانی به مدیران خود اعلام کرد درصورت رضایت از کارنامه یک ساله آنها ، این احکام تمدید می شود . این جابه جایی هاو تغییرات نشان می دهد اودر حوزه حمل و نقل و ترافیک و امور اقتصادی به نتیجه دلخواه نرسیده است که دست به تغییرات زده است . در حالی است که او در گزارش هایی عملکردی خود بارها از خروج زودهنگام از تنش مالی و ایجاد خزانه واحد و مدیریت بدهی های شهرداری به عنوان برگ برنده این دوره از مدیریت شهری نام برده و از عملکرد حمل و نقل خود نیز بارها ابراز رضایت کرده بود .

در سالگرد نخست فعالیت زاکانی به عنوان شهردار او دو حکم زد .یکی از تغییرات شبانه زاکانی  ،تغییر مدیرعامل سازمان بهشت زهرا بود . اوسعید غضنفری از این سمت برکنار و محمد جواد تاجیک  به عنوان  مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر امام خمینی (ره) منصوب کرد. تاجیک پیش از این به عنوان مشاور و دستیار شهردار تهران فعالیت می کردویکی از اعضای هیات مدیره سازمان بهشت زهرا (س) بود.همچنین شهردار تهران حامد عباسی نامی را به عنوان "سرپرست و عضو هیات مدیره شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه" منصوب کرد.  همچنین محسن رنجبر با حکم علیرضا زاکانی به عنوان رئیس سازمان حراست شهرداری تهران منصوب و جایگزین محمد مقدم شد.

امروز تغییرات شهرداری در سطح معاونان بود .علیرضا زاکانی شهردار تهران، طی حکمی «جلال بهرامی» را به سمت «معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران» منصوب  و جایگزین مجتبی شفیعی شد . همچنین   شهردار تهران، طی حکمی «علیرضا جاوید» را به سمت معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران منصوب و جایگزین حسین نظری شد .   «حسین نظری هم از معاونت امور مناطق به  «معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران» رفت.

1

شهردار تهران، همچنین حکم «سجاد محمد علی‌نژاد»، مشاور و مدیرکل حوزه حوزه شهردار را به مدت یک سال تمدید کرد.اما احکام سه معاون نیز تمدید شد ،شهردار تهران طی حکمی یک سال دیگر «محمدامین توکلی‌زاده» را در معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران ابقا کرد. همچنین حمیدرضا صارمی یک سال دیگر معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ماند.  حکم «عباس شعبانی»، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران را  هم به مدت یک سال تمدید شد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران، همچنین «لطف‌الله فروزنده» به سمت معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران منصوب کرد،فروزنده تا قبل از این معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران بود.جایگزین فروزنده در معاونت برنامه ریزی مجید باقری است . پیش از این، ابوالفضل فلاح یک سال عهده‌دار سمت معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران بود.داود گودرزی هم  به مدت یک سال دیگر رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران ماند. 

photo_۲۰۲۲-۰۹-۲۶_۱۳-۲۳-۱۲