به گزارش اکوایران، معامله گران امروز به روند قیمت ها مشکوک بودند. یکسری از آنها که نوسان قیمت ها براشون قابل فهم نبود سوال می کردن مگه چه اتفاقی افتاده که در بازار یکسری جو گیر و هیجانی شدند.

به نظر اینان برخی اخبار سیاسی و تنش ها در منطقه موجب شده در بخش حواله روند ها نسبت به قبل به هم بخوره.

نکته عجیب بازار در روزی که گذشت

در مجموع در بازار امروز، بازار ارز و سکه با افزایش وارد کانال جدید شدند و به منطقه مقاومتی جدید رسیدند. قیمت دلار هرات وارد کانال 52 هزار، دلار سلیمانیه وارد کانال 53 هزار شد، سکه هم یک کانال بالا رفت و از مرز 33 میلیون تومان گذشت. نکته عجیب بازار گپ بالای سکه در ابتدای صبح بود. 

قیمت سکه در روز شنبه با گپ مثبت یک میلیون و 300 هزار تومانی در 32 میلیون و 100 هزار تومان بازگشایی شد و با افزایش تا 33 میلیون و 250 هزار تومان بالا رفت و در 33 میلیون و 100 هزار تومان بسته شد.

حباب سکه در روز شنبه با افزایش به 23 درصد یعنی 7 میلیون و 650 هزار تومان رسید. آخرین باری که حباب سکه در این ناحیه بوده اویل خرداد بود. قبل از آن در اردیبهشت این اتفاق افتاده بود. در مجموع هر زمان که قیمت دلار به محدوده فعلی و حتی بالاتر رسیده، حباب سکه افزایشی بوده که نشون می‌ده در نوسان دلار، رشد سکه بیشتره.

قیمت سکه اتحادیه بالاتر از تمام بازارها در 33 میلیون و 300 هزار تومان معامله می‌شد.

قیمت طلای آبشده که در پشت خط جمعه افزایشی شده بود در معاملات روزانه شنبه با صعود از دو مرز مقاومت 11 میلیون و 480 هزار تومان و 11 میلیون و 530 هزار تومان عبور کرد. قیمت طلای آبشده حتی در پشت خط فعلا از مرز مقاومت 11 میلیون و 650 هزار تومان رد شده.

دلار هرات رکب زد

قیمت دلار هرات در روز شنبه 51 هزار و 700 تومان آغاز به کار کرد و در ابتدا کاهش داشت که معامله‌گران رکب خوردند. در ادامه قیمت دلار هرات با افزایش وارد کانال 52 هزار تومان شد. در پشت خط قیمت دلار هرات تا 52 هزار و 200 تومان بالا رفته. قیمت دلار در تهران هم با افزایش به محدوده مقاومتی مهمش یعنی 52 هزار و 800 تا 53 هزار تومان رسیده.

قیمت درهم امارات در 14 هزار و 300 تومان بازگشایی کرد و در ابتدا با کاهش 10 تومانی به 14 هزار و 290 تومان رسید و از این ناحیه حمایت شد. قیمت درهم با صعود 200 تومانی در 14 هزار و 500 تومان بسته شد.

اثر سیاسی در بازار

بازار ارز و سکه در انتهای هفته پا به کاهش و اصلاح گذاشته بود اما در روز جمعه با خبر حمله آمریکا و انگلیس به یمن افزایشی شدند. با افزایش قیمت در بازار ارز و سکه در روز شنبه که قابل توجه بود با تجربه‌ها هشدار می‌دادند که معاملات پرریسک شده و این حجم از هیجان در بازار مشکوکه.

البته اون‌ها به مدل کنترل بازار توسط بازارساز اشاره دارن که قبلا هم این اتفاق افتاده و به یک باره قیمت‌ها بالا رفتند و اون جایی است که بازارساز ورود می‌کنه که افسار بازارو بکشه. در واقع اون‌ها معتقدند بازارساز بازارو ول می‌کنه به حال خودش و بعد از بالا رفتن شروع به تزریق می‌کنه.

گروهی از معامله‌گران هم هشدار می‌دادن که با افزایش قیمت سکه و حبابش در بازار شاهد سکه غیر بانکی، عیار پایین و تقلبی در بازار هستیم. پس از هر جایی خرید نداشته باشید.

با اینکه در روز شنبه هم مثل سایر روزهای هفته گذشته شاهد خروج نقدینگی از صندوق‌های درآمد ثابت بودیم، در مقابل ارزش معاملات صندوق‌های طلا رکوردشکنی کرد. خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت در روز شنبه به هزار میلیارد تومان رسیده و ارزش معاملات صندوق‌های طلا در این روز، یک هزار و 121 میلیارد تومان بود که بی سابقه‌ است.

دو تا نکته در این باره وجود داره. یک اینکه معامله‌گران می‌گویند سود صندوق‌های درآمد ثابت 28 تا 30 درصده که عدد مناسب و خوبی هست، پس این پول‌ها کجا می‌روند؟ نکته بعدی، حباب‌های صندوق‌های طلاست که اعداد قابل توجهی شده که باید هنگام ورود به صندوق به اون دقت کرد. حباب برخی از صندوق‌ها به بیش از 25 درصد رسیده.

به عقیده تحلیل‌گران فنی، بازارها دچار واگرایی منفی شدن که نشون از اشباع خرید سنگین بازاره. به عقیده این گروه قیمت دلار و سکه به محدوده مقاومتی رسیده که خیلی مهمه. محدوده مقاومتی سکه حوالی 33 میلیون و 200 تا 350 هزار تومان است که تا، بالای اون تثبیت نده، بازار سقف جدید نمیز‌نه. محدوده مقاومتی دلار تهران 52 هزار و 800 تا 53 هزار تومانه و هرات مرز مقاومتی 52 هزار و 200 تا 300 تومان را پیش‌رو داره که اگه بشکنه می‌تونه تا 52 هزار و 600 تومان بالا بره.