به گزارش اکوایران، معامله‌گران سه کف مهم در قیمت دلار هرات مشخص کردند که در روز یکشنبه یکی از آن‌ها از دست رفت.

سه کف مهم دلار هرات 

به عقیده آن‌ها سه کف مهم قیمت دلار هرات 50 هزار و 300 تومان، کف 50 هزار تومان و 49 هزار و 800 تومان است. قیمت دلار هرات در روز یکشنبه 50 هزار و 490 تومان شروع به کار کرد و از ساعت 12 به بعد با کاهش درهم پایین آمد. قیمت دلار هرات حمایت مهم 50 هزار و 300 تومان را از دست داد و در نهایت در 50 هزار و 100 تومان بسته شد. قیمت درهم امارات در 13 هزار و 890 تومان آغاز به کار کرد و با کاهش به 13 هزار و 840 تومان رسید. 

قیمت سکه در 28 میلیون و 950 هزار تومان بازگشایی کرد و و با کاهش تا 28 میلیون و 800 هزار تومان هم پایین رفت اما از این ناحیه حمایت شد و 50 هزار تومان بالا آمد. قیمت طلای آبشده هم در نیمه دوم بازار با کاهش بالاخره از 10 میلیون و 500 هزار تومان پایین‌تر آمد.

خبر مهم جنگی در بازار 

دو موضوع در بازار یکشنبه مورد توجه معامله‌گران بود. یک اینکه در معاملات عصر یک خبر در مورد جنگ غزه رسید که مهم تلقی می‌شد. برخی رسانه‌ها خبر دادند انصارالله یمن کشتی اسرائیلی را با 22 سرنشین در اختیار گرفته است. در مقابل ارتش اسرائیل یمن را به حمله نظامی تهدید کرد. با اینکه اخبار جنگ در این روزها به حاشیه رفته به عقیده معامله‌گران هر تحرک جدید در جنگ می‌تواند در بازار تاثیرگذار باشد.

موضوع دومی که در بازار معامله‌گران به بحث پرداختند این موضوع بود که بازار برخی کالاها با اینکه راکد هست اما در حال افزایش قیمت هستند. از نظر آن‌ها دولت و بازارساز فقط در قیمت دلار کنترل انجام می‌دهد و بازارهای دیگر رو به افزایش هستند که می‌تواند در بلندمدت بر بازار ارز تاثیرگذار باشد. 

یک پیش بینی از قیمت انس طلای جهانی در بازار دست به دست می‌شد که در آن گفته شده با توجه به اینکه صندوق اسپایدر هفته قبل خریدار بوده احتمال افزایش بیشتر است. اگر قیمت انس طلا برمدار افزایش باشد با توجه به شل بودن بازار دلار می‌توانیم شاهد جدایی دوباره بازار ارز از طلا و سکه باشیم.

اشباع فروش بازار

به عقیده معامله‌گران فنی در قیمت‌های پایین اشباع فروش شکل گرفته و قیمت بدون تزریق می‌تواند به بالا برگردد. از نظر آن‌ها عدد تعادلی در قیمت دلار 50 هزار و 480 تومان هست که اگر به بالای آن برود می‌تواند به سمت مقاومت 50 هزار و 600 تا 800 تومان حرکت کند اما در غیر این صورت بازار همچنان می‌تواند کف مهم بعدی دلار یعنی 50 هزار تومان را از دست بدهد. 

نکته بازار ارز دوباره روند مخالف بازار رسمی با آزاد بود. در روز یکشنبه با اینکه بازار ارز آزاد بر مدار نزول بود قیمت دلار و یوروی مرکز مبادله افزایشی شدند. قیمت دلار مرکز مبادله با افزایش 100 تومانی به 41 هزار و 600 تومان رسید و قیمت یورو هم در این دو روز هر روز 200 تومان افزایش داشته و در روز یکشنبه در 45 هزار و 400 تومان در معامله بود.