به گزارش اکوایران، معامله‌گران می‌گویند بازار ارز دارد با شیب ملایم به سمت کف کانال 50 هزار تومان حرکت می‌کند و هر روز کف پایین‌تری را به ثبت می‌رساند. کف قیمت دلار از هفته قبل به این شکل بوده: 51 هزار و 150 تومان، 50 هزار و 800 تومان، 50 هزار و 600 تومان و امروز 50 هزار و 350 تومان. 

قیمت دلار هرات در روز شنبه 50 هزار و 600 تومان شروع به کار کرد و از همان ابتدای کار این سطح حمایتی را از دست داد و به حمایت پایینی یعنی 50 هزار و 300 تومان خورد و در 50 هزار و 350 تومان بسته شد. بازار ارز هرات در پشت خط در حوالی 50 هزار و 400 تومان در نوسان بود. قیمت درهم امارات در 13 هزار و 950 تومان شروع به کار کرد و با کاهش به 13 هزار و 900 تومان رسید. 

سکه هم کانال از دست داد 

قیمت سکه در 29 میلیون و 100 هزار تومان بازگشایی کرد و با کاهش کانال 29 میلیون را از دست داد و در 28 میلیون و 950 هزار تومان به کار خودش پایان داد. طلای آبشده هم همچنان در بالای 10 میلیون و 500 هزار تومان در معامله‌ است. با اینکه قیمت دلار نسبت به هفته گذشته بیش از 500 تومان کاهش داشته اما سکه و طلای آبشده با رشد انس، نسبت به هفته گذشته تغییر آن‌چنانی نداشتند. 

خبر عجیب در بازار

در معاملات عصر یک خبر در بازار دست به دست می‌شد با این تیتر: دلارهای ایران درقطر، مسدود شد. اصل این خبر این است که رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا در روز جمعه گفته مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی طرحی برای جلوگیری از آزادسازی پول به نفع ایران است. طبق این خبر پول‌ها مسدود نشده. معامله‌گران معتقدند اگر این اتفاق بیافتد که احتمالش کم است، می‌تواند به بازار نوسان دهد.

معامله‌گران فنی معتقدند محدوده مهم قیمت دلار 50 هزار و 300 تومان تا 49 هزار و 800 تومان است که کف خط روند صعود است. تا زمانی‌که بالای این محدوده باشیم معنی این را می‌دهد که روند بازار به نزول برنگشته است. معامله‌گران می‌گویند بازار می‌تواند تا انتهای آبان به خاطر کمبود نقدینگی برود به کانال 49 هزار تومان. با اینکه گروهی از معامله‌گران معتقدند با شروع ماه جدید شاهد استارت موج صعود هستیم اما در مقابل برخی می‌گویند سیاست فرزین این است که بازار رشد شارپی یا ریزش سنگین نداشته باشد. از نظر معامله‌گران آن چیزی که نگاه به صعود را در بازار حفظ کرده این است که دلار در یک محدوده مشخص نوسان می‌دهد و نرخش کنترل شده اما کالاهای دیگر در حال گران شدن هستند. 

نکته بازار ارز این است که قیمت یورو در بازار آزاد زیر قیمت برابری جهانی در مبادله‌ است. قیمت یورو بر اساس برابری جهانی اش و قیمت دلار داخل بالای 55 هزار تومان برآورد می‌شود اما در بازار در کانال 54 هزار تومان در معامله‌ است.