به گزارش اکوایران و به نوشته رویترز، طلا از حدود دو هفته قبل در قله قیمتی خود به سر می‌بَرد و این فلز گران‌بها طی امروز سه‌شنبه (28 شهریور) نیز توانست این افزایش قیمت را حفظ کند. معامله‌گران طلا همچنین تمام توجه خود را بر جلسه آتی بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) متمرکز کرده‌اند؛ جلسه‌ای که قرار است طی آن چگونگی تغییر نرخ بهره مشخص شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند پیش‌بینی دقیق‌تری از مسیر آینده بازارهای مالی داشته باشند.

پس از آنکه طلا توانست به بالاترین قیمت خود از 5 سپتامبر (14 شهریور) دست پیدا کند، این فلز گران‌بها طی امروز 1932 دلار و 93 سنت به ازای هر اونس معامله شد. قیمت آینده طلا نیز با 0.1 درصد افزایش به 1954 دلار و 50 سنت رسید.

معامله‌گران در آستانه جلسه بانک مرکزی آمریکا و پس از انتشار داده‌های مثبت و قوی از وضعیت اقتصادی ایالات متحده که نگرانی‌ها از افزایش تورم را کمتر کرد، منتظر تازه‌ترین پیش‌بینی‌های مقامات فدرال رزرو از آینده اقتصادی آمریکا هستند.

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران معتقدند شانس ثابت ماندن نرخ بهره کنونی، 99 درصد و احتمال افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو پیش از سال 2024، 35 درصد است.

کارشناسان باور دارند از آنجایی که بانک مرکزی آمریکا سیاست‌های مالی سختگیرانه‌ای در پیش گرفته و قصد دارد نرخ تورم را تا حدود 2 درصد کاهش دهد، قیمت طلا در روزهای آینده ممکن است با روند کاهشی مواجه شود.

علاوه بر آن، پیش‌بینی‌ها از تغییر نکردن نرخ بهره در آمریکا باعث شده ارزش اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا به بالاترین سطح خود در 16 سال اخیر برسد.

در همین حین، صادرات طلای سوئیس در ماه آگوست با افزایش 7.3 درصدی همراه بود و افزایش محموله‌های ارسالی طلا به هند و چین، کاهش صادرات طلا به ترکیه را جبران کرد.