به گزارش اکوایران، قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا در اولین روز شهریور یک کاهش جزیی دیگر را به ثبت رساند.

قیمت دلار امروز، چهار‌شنبه یکم شهریور ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با کاهش نامحسوس تک تومانی نسبت به روز قبل در سطح 41 هزار و 298 تومان قرار گرفته است.

همچنین قیمت یورو امروز با کاهش 175 تومانی نسبت به روز گذشته در سطح 44 هزار و 792 تومان قرار گرفته است.

در همین راستا قیمت درهم امارات  نیز با رقم 11 هزار و 245 تومان بر تابلو درج شده است که نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 37 هزار و 544 تومان، 40 هزار و 720 تومان و 10 هزار و 223 تومان درج شده است.

قیمت انواع ارز در مرکز مبادله ارز و طلا طی مرداد ماهی که گذشت با بازدهی قابل توجهی همراه نشد، طی این ماه قیمت دلار و درهم معادل 0.1 واحد درصد افزایش و قیمت یورو حدود 2 درصد کاهش یافت.

قیمت ارز توافقی

قیمت انواع ارز در سایت کانون صرافان امروز کاهشی بوده است.

قیمت دلار امروز چهار‌شنبه یکم شهریور ۱۴۰۲ به صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان (تا حوالی ساعت 12:30) با کاهش جزیی تک تومانی نسبت به روز گذشته بطور میانگین 41 هزار و 297 تومان اعلام شده است.

در همین سایت قیمت یورو توافقی نیز امروز با کاهش 174 تومانی نسبت به روز گذشته رقم میانگین 44 هزار و 791 تومان برای آن درج شده است.

قیمت درهم امارات به صورت توافقی بطور میانگین معادل 13 هزار و 18 تومان اعلام شده که با کاهش 142 تومانی همراه شده است.

این نرخ‌ها در حالی است که قیمت دلار در بازار آزاد یعنی قیمتی که بانک مرکزی آن را غیررسمی می‌خواند در سطح بالاتری قرار دارد؛ قیمت دلار در بازار آزاد با اختلاف تقریبا 7 هزار تومانی در کانال 49 هزار تومان قرار دارد.

قیمت ارز در پنجمین ماه از سال جاری که به پایان رسید با افزایش جزیی 0.1 واحد درصدی دلار و 0.3 واحد درصدی درهم و کاهش تقربا دو درصدی یورو هموراه بود.

قیمت سکه ، نیم سکه و ربع سکه

طبق اعلام کانون صرافان، انواع سکه امروز نیز در ادامه روند روز گذشته افزایشی بوده است.

قیمت سکه امامی که روز گذشته به کانال 28 میلیون تومانی سرک کشید امروز در کف این کانال قرار گرفته و به طور میانگین رقم 28 میلیون و 100 هزار تومان برای آن درج شده که نسبت به روز گذشته افزایش 170 هزار تومانی داشته است.

همچنین در سایت اتحادیه طلا، سکه امامی نیز در کانال 28 میلیون تومانی قرار دارد و رقم 28 میلیون و 50 هزار تومان برای آن درج شده است.

قیمت نیم سکه نیز در صرافی‌های مجاز در سقف کانال 14 میلیون تومان قرار دارد و رقم میانگین 14 میلیون و 946 هزار تومان را نشان می‌دهد که افزایش 140 هزار تومانی نسبت به روز کاری قبل داشته است.

تا حوالی ظهر امروز ‌چهار‌شنبه یکم شهریور ۱۴۰۲ قیمت ربع سکه در کانون صرافان رقم میانگین 9 میلیون و 958 هزار تومان برای آن اعلام شده است.

طی مرداد ماهی که گذشت بازدهی انواع سکه قابل توجه نبوده و قیمت آن حدود 1 درصد افزایش یافت و سرمایه‌گذاران را برای کسب سود ناکام گذاشت.