به گزارش اکوایران، افزایش بازده اوراق قرضه در حالی که به نظر می‌رسد فدرال رزرو احتمالاً افزایش نرخ‌های تهاجمی خود را حفظ کند، فضای چالش‌برانگیزی را برای قیمت طلا ایجاد کرده است و احساسات مختلط در بازار به این زودی‌ها نشان‌دهنده افزایش قابل توجه قیمت‌ها نیست.

به گفته تحلیل‌گران، افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا که روز پنجشنبه به بالاترین حد خود در 15 سال اخیر رسید، همچنان یک باد مخالف مهم برای طلا باقی مانده است. آن‌ها خاطرنشان می‌کنند که افزایش هزینه‌های فرصت طلا همچنین مانع از جذب جریان‌های امن برای طلا می‌شود، زیرا کندی اقتصاد چین باعث ترس سرمایه‌گذاران می‌شود.

اد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA گفت: «بازده در سطحی است که از سیاست‌های پولی فدرال رزرو حمایت می‌کند و این یک محیط سخت و فرسایشی برای طلا است. زمانی خواهد رسید که طلا دوباره جذاب شود، اما اکنون آن زمان نیست.»

علیرغم نبرد سخت، مویا گفت که در مورد طلا برای هفته آینده بی طرف است زیرا بازده اوراق قرضه ممکن است به اوج خود نزدیک شود. او اضافه کرد که به نظر می‌رسد شتاب فروش طلا در حال کاهش است.

او گفت: «برای اینکه فشار فروش طلا باقی بماند، بازده اوراق قرضه جهانی ممکن است نیاز به افزایش بیشتر داشته باشد.»

با این حال، اکثر تحلیلگران معتقدند کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت محتمل‌تر است. انتظارات فزاینده‌ای وجود دارد که جروم پاول، فدرال رزرو، که هفته آینده در نشست سالانه بانک مرکزی جکسون هول سخنرانی می‌کرد، موضع افزایشی خود را حفظ کند و نرخ سیگنال برای مدت طولانی تری بالاتر باقی بماند.

«بازارها اکنون در یک دوره طولانی از افزایش نرخ بهره به سر می‌برند و این خبر بدی برای فلز گران‌بها است. ریکاردو اوانجلیستا، تحلیلگر ارشد در ActivTrades گفت: در این زمینه، قیمت طلا احتمالاً تحت فشار باقی خواهد ماند و سطح حمایت قابل توجه بعدی در 1875 دلار خواهد بود.»

این هفته، 16 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، ده تحلیلگر یا 63 درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت نزولی بودند. در همان زمان، دو تحلیل‌گر، معادل 13 درصد، برای هفته آینده صعودی بودند و چهار تحلیلگر، معادل 25 درصد، بی‌طرف بودند.

این در حالی است که در نظرسنجی های آنلاین 941 رای داده شده است. از این تعداد، 415 نفر یا 44 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 386 نفر دیگر یا 41 درصد گفتند که این میزان کمتر خواهد بود، در حالی که 140 رأی دهنده یا 15 درصد در کوتاه مدت بی‌طرف بودند.