به گزارش اکوایران، خبر مرخصیِ رابرت مالی - نماینده ویژه آمریکا در امور ایران - در انتهای هفته گذشته موجب شد تا پس از تعطیلات عید قربان بازارهای همسایه با گپ مثبت باز شوند و کانال عوض کنند.

قیمت درهم امارت پس از تعطیلات در بالای مرز مقاومت مهم 13 هزار و 800 تومان باز شده و روز سه‌شنبه در 13 هزار و 850 تومان بسته شد. با این قیمت درهم ، قیمت دلار 50 هزار و 800 تومان برآورد می‌شود که با نرخ دلار کنونی فاصله 700 تومانی دارد.

قیمت دلار هرات برای دومین روز پیاپی در کانال 50 هزار تومان بسته شد. بازار ارز هرات که در 50 هزار و 300 تومان شروع به کار کرده بود، در ابتدای معاملات سه‌شنبه از خود میل به صعود نشان داد اما در ادامه با سرک کشیدن به کانال 49 هزار تومان در زیر مرز مقاومت 50 هزار و 200 تا 300 تومان بسته شد.

در پشت خط سه‌شنبه شب جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان - وزیر امور خارجه ایران - و جوزپ بورل - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا - به بازار مخابره شد و کاهشی‌های بازار با این خبر قصد داشتند به نرخ، نوسان کاهشی دهند. به عقیده معامله‌گران از آنجا که این خبر در پشت خط نتوانست بر قیمت دلار تاثیر بگذارد، در معاملات امروز (چهارشنبه) و قبل از باز شدن رسمی بازار می‌تواند نوسان کاهشی تا 49 هزار و 800 تومان بدهد.

فنی‌های بازار معتقدند فعلا در چارت دلار نشانه‌ای از افت شدید وجود ندارد و فقط این موضوع که قیمت دلار هرات در زیر مرز مقاومت بسته شده می‌تواند دوباره قیمت را به کانال 49 هزار ببرد. به عقیده آن‌ها اگر به بازار خبر مثبت نخورد قیمت دلار در مرز حمایت 49 هزار و 800 تومان خریدار می‌شود و امکان افزایش تا مرز مقاومت 50 هزار و 500 تومان وجود دارد.

فنی‌ها می‌گویند اگر از نشست شورای امنیت سازمان ملل خبر منفی به بازار درز شود، امکان ورود دلار به کانال 51 هزار تومانی وجود دارد. فنی‌های درهم هم می‌گویند ماندگاری درهم امارات بالای حمایت مهم 13 هزار و 800 تومان می‌تواند قیمت این ارز را به کانال بالاتر هدایت کند.