به گزارش اکوایران، با تاکید جروم پاول، رئیس کل فدرال رزرو، بر افزایش بیشتر نرخ بهره، قیمت بیت کوین به 30 هزار دلار می‌رسد. پاول در مورد افزایش نرخ بهره گفت: «محدودیت های بیشتری در راه است».

پاول در گفتگوی دو روزه با دیگر روسای بانک های مرکزی در مجمع بانک مرکزی اروپا در مورد بانکداری مرکزی 2023 در سینترا، پرتغال، اجماع فدرال رزرو برای افزایش بیشتر نرخ بهره در سال جاری را تکرار کرد. پاول گفت که اکثریت از حداقل دو افزایش بیشتر نرخ بهره در آینده حمایت می کنند. در نتیجه بیت کوین مردد به نظر می‌رسید و سودهای روز قبل را دوباره دنبال کرد.

معامله‌گر مشهور، کریپتگان، در بخشی از توئیت خود نوشت: «قیمت به‌طور صعودی در پایین‌ترین حد منفجر می‌شود، در محدوده بالا مکث می‌کند و سپس به بالاترین حد سالانه ادامه می‌دهد».

در همین حال، اخباری مبنی بر اینکه MicroStrategy بیش از 12000 بیت کوین برای خزانه شرکت خود خریداری کرده است، تأثیر ملموسی بر روی قیمت نداشت.

 130 کشور در حال بررسی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی هستند

در مجموع 130 کشور که 98 درصد از اقتصاد جهانی را نمایندگی می‌کنند اکنون در حال بررسی نسخه‌های دیجیتالی ارزهای خود هستند که تقریبا نیمی از آنها در مراحل توسعه پیشرفته، آزمایشی یا راه‌اندازی هستند.

تحقیقات اندیشکده شورای آتلانتیک مستقر در ایالات متحده که روز چهارشنبه منتشر شد، حاکی از آن است که همه کشورهای گروه 20 به استثنای آرژانتین اکنون در یکی از این مراحل هستند.

یازده کشور، از جمله تعدادی در دریای کارائیب و نیجریه، قبلاً ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را راه اندازی کرده‌اند.

دو اقتصاد نوظهور دیگر، هند و برزیل نیز قصد دارند ارزهای دیجیتال را در سال آینده راه‌اندازی کنند. بانک مرکزی اروپا در مسیر شروع آزمایشی یورو دیجیتال خود قبل از راه‌اندازی احتمالی در سال 2028 است، در حالی که بیش از 20 کشور دیگر نیز در سال جاری گام‌های مهمی را در جهت اجرای آزمایشی برمی‌دارند.

تحقیقات شورای آتلانتیک می‌گوید، اگرچه در ایالات متحده پیشرفت در دلار دیجیتال فقط برای نسخه عمده فروشی (بانک به بانک) رو به جلو است، اما فعلا کار بر روی نسخه خرده‌فروشی برای استفاده توسط جمعیت گسترده‌تر است. متوقف شده است.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در مارس 2022 به مقامات دولتی دستور داد تا خطرات و مزایای ایجاد دلار دیجیتال را ارزیابی کنند.

فدرال رزرو در ماه ژانویه اعلام کرد که کنگره باید تصمیم بگیرد که آیا نسخه دیجیتال راه اندازی می شود یا خیر. وضعیت بی‌بدیل دلار در سیستم مالی باعث می‌شود که هر حرکت ایالات متحده پیامدهای جهانی بالقوه عظیمی داشته باشد.. 

همزمان با صحبت پاول فدرال رزرو، دلار تقویت شد، ین تحت فشار قرار گرفت

افزایش شاخص دلار در روز چهارشنبه

در حالی که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، احتمال افزایش مجدد نرخ بهره توسط بانک مرکزی در نشست بعدی خود در ماه جولای را رد نکرد، شاخص دلار روز چهارشنبه افزایش یافت.

پاول که در کنفرانس بانک مرکزی اروپا (ECB) به همراه اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلستان، کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا و کازو اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن صحبت می‌کرد، خاطرنشان کرد که اکثر بانک‌های مرکزی همچنان شاهد دو افزایش نرخ در سال جاری هستند و این را رد نکرد؛ این یعنی احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره در نشست سیاست‌گذاری بعدی که در 25 تا 26 ژوئیه برگزار می‌شود.

بر اساس گزارش FedWatch Tool CME، انتظارات برای افزایش 25 واحد پایه در نشست جولای از 76.9 درصد در روز گذشته به 84.3 درصد افزایش یافت.

«اریک برگار»، مدیر مدیریت ریسک FX و فلزات گرانبها در Silver Gold Bull در تورنتو، گفت: «این تغییر بزرگی نیست. از نظر من همه آنها در حال خواندن متن‌های مشابهی از جلسات اخیر بانک مرکزی خود هستند.»

شاخص دلار با 0.566 درصد افزایش به 103.080 رسید.

ضعف ین باعث هشدار مقامات ارز ژاپن در این هفته شده است

 مقامات پولی ژاپن معتقدند بانک مرکزی باید برای تقویت ین مداخله کند، چیزی که آخرین بار زمانی رخ داد که ین حدود 145 دلار معامله می‌شد.

«اریک برگار» گفت: «تنها چیزی که برای من قابل توجه است، عدم واکنش اوئدا به ضعف ین است، بنابراین اگر موضع او این است که سایر سیاست‌های G7 عامل اساسی‌تری برای ضعف ین هستند، او واقعاً در را برای ضعف بیشتر ین باز می‌کند.» .