به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات روز یکشنبه با 49 هزار و 200 تومان شروع به کار کرد و با نوسان محدود رو به بالا به مقاومت 49 هزار و 500 تومان خورد و در ادامه به عقب برگشت. قیمت دلار هرات در پشت خط یکشنبه 49 هزار و 190 تومان بسته شد.

صبح یکشنبه معامله‌گران تصور می‌کردند قیمت دلار با توجه وضعیت اجاره، می‌تواند برای وارد شدن به کانال 50 هزار تلاش کند، اما برخلاف تصور آن‌ها این اتفاق نیفتاد و سقف دلار در روز یکشنبه 49 هزار و 500 تومان شد. در بازار ارز هرات هم پس از بسته شدن بانک‌ها گفته می‌شد که دلار زیاد است و تومان در بازار نیست.

معامله‌گران معتقدند بازار ارز و طلا هم به خاطر اخبار توافق موقت احتمالی ایران و آمریکا و هم بخاطر آخر ماه و نبود پول در بازار قفل شده است. آن‌ها می‌گویند بازار منتظر خبر است و چنانچه تا انتهای ماه اخبار سیاسی خروجی نداشته باشد با ورود پول جدید در ماه تیر به بازار ارز می‌تواند نوسان افزایشی دهد؛ اما اگر اخبار تبادل زندانیان آمریکا و توافق به بازار برسد و اتفاق بیفتد، قیمت دلار می‌تواند دوباره به کف قیمتی خرداد یعنی 46 هزار و 700 تومان برسد. 

تکنیکال‌کاران معتقدند 48 هزار و 800 تومان برای دلار مهم است و سد مهم کاهشی بعدی 48 هزار و تومان است که اگر از دست برود می‌توان شاهد فشار فروش هیجانی در بازار باشیم. در صورت چنین اتفاقی قیمت دلار می‌تواند به کف 47 هزار تومان برگردد.

در مقابل، افزایشی‌های بازار معتقدند اگر قیمت دلار در کانال 49 هزار تومان بماند احتمال ورود خریدار جدید به بازار وجود دارد. آن‌ها می‌گویند ریزش قیمت دلار به زیر 49 هزار تومان با واقعیت‌های اقتصادی همخوانی ندارد و در صورت چنین اتفاقی در زیر این سطح ماندگاری موقت خواهد داشت.

این عده همچنین معتقدند که بالغ بر 60 درصد بازار سهام ایران به قیمت دلار ربط دارد و اگر ریزش نرخ اتفاق بیفتد بورس هم می‌ریزد، پس بازارساز اجازه ریزش سنگین نخواهد داد.