به گزاش اکوایران، قیمت طلا در هفته آینده کماکان زیر 2000 دلار می‌ماند زیرا تمایلات صعودی همچنان ضعیف است.

نظرسنجی هفتگی طلای کیتکونیوز نشان می‌دهد که هم تحلیلگران وال استریت و هم سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی مین استریت شانس کمی برای افزایش طلا در هفته پیش رو قائلند. زیرا بازار همچنان مشغول هضم آخرین تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو مبنی بر بدون تغییر ماندن نرخ‌های بهره، اما حاکی از افزایش احتمالی دو افزایش نرخ دیگر در اواخر امسال است.

 تحلیلگران انتظار ندارند در کوتاه مدت شاهد هیچ گونه تغییر قیمت قابل توجهی باشند.

«اوله هانسن»، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، گفت که این فلز گرانبها فاقد جرقه‌ برای ایجاد یک افزایش قابل توجه است.

او گفت: «من فکر می‌کنم قبل از اینکه احتمال افزایش قابل توجه طلا در روزها و هفته‌ی آتی اعتماد کنیم، باید به بالای 1985 دلار برگردیم. "در حال حاضر، طلا حمایت می شود زیرا بازارها نسبت به نمودارهای نقطه‌ای فدرال رزرو ناباور هستند زیرا منحنی بازده همچنان خطر رکود را برجسته می‌کند. اما کماکان ما محرکی برای افزایش به بیشتر از 2000 دلار نداریم."

او می‌گوید: «نمودار روزانه طلای آگوست یک الگوی کلی را نشان می‌دهد، اگر از پایین‌ترین نقطه اوج روز پنج‌شنبه بکاهیم. با توجه به این موضوع، من انتظار دارم که قرارداد بین بالاترین قیمت اخیر 1986 دلار و 1953 دلار باقی بماند و منتظر یک شکست واضح باشیم.»

این هفته، 24 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، ده تحلیلگر یا 42 درصد نسبت به طلا در کوتاه‌مدت خوش‌بین بودند. در همان زمان، پنج تحلیلگر، معادل 21 درصد، برای هفته آینده رای به نزولی بودن دادند و 9 تحلیلگر، معادل 38 درصد، باور به کاهش قیمت‌ها داشتند..

این در حالی است که در نظرسنجی های آنلاین 487 رای به صندوق انداخته شده است. از این تعداد 258 نفر یا 52 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 126 یا 26 درصد دیگر گفتند که کمتر خواهد بود، در حالی که 103 رأی دهنده یا 21 درصد در کوتاه مدت بی‌طرف بودند.