به گزارش اکوایران، قیمت سکه در آخرین روز معاملاتی هفته قبل مورد استقبال خریداران قرار گرفت. در روز پنجشنبه گذشته قیمت هر قطعه سکه امامی در حدود ۲۰۰ هزار تومان افزایش را ثبت کرد و از مرز مقاومتی ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فاصله گرفت و به ۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

با این حال، در معاملات پشت خطی روز جمعه سکه‌بازان تمایل زیادی به خرید و فروش نشان ندادند و فلز گرانبهای داخلی در همان محدوده روز پنجشنبه متوقف شده بود.

به نظر می‌رسد رفت و برگشت‌های چند باره دلار در هفته گذشته سرگیجه قیمتی را در میان برخی از سکه‌بازان ایجاد کرده و این شرایط موجب شد که معامله‌گران در روز جمعه ترجیح دهند تا آغاز مشخص شدن جهت قیمت دلار در روز شنبه از معاملات کناره بگیرند.

این دسته از معامله‌گران باور دارند که سکه برای صعود قابل توجه نیازمند سوخت بیشتری است و تا زمانی که دلار نوسان قابل ملاحظه‌ای را ثبت نکند شانس صعودی‌ها زیاد نخواهد بود.

قیمت طلای جهانی هم دیروز در ساعاتی تا نزدیک مرز ۲ هزار دلار پایین آمد اما دوباره تا ۲ هزار ۱۴ دلار بالا رفت.

تحلیلگران اقتصادی می‌گفتند در صورتی که قیمت اونس طلا مرز ۲ هزار دلار را از دست دهد قدرت کاهشی‌های بازار سکه تا حدودی بالا خواهد رفت.

با این حال بیشتر سکه‌بازان باور دارند که روند قیمتی دلار برای بازیگران بازار سکه مهمتر است و نسبت به اونس طلا، معامله‌گران سکه حساسیت کمتری دارند. دلار پشت خطی دیروز نوسان محدودی را تجربه کرد.

در این میان عده‌ای از تحلیلگران هم مدعی بودند که مهلت صعود بازار به پایان رسیده و در صورتی که نرخ دلار در روز جاری تعیین تکلیف نکند احتمالا در هفته جاری قیمت‌ها مسیر کاهش را دنبال خواهد کرد.

از سوی دیگر، برخی نیز می‌گفتند در صورتی که محدوده ۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان حفظ شود احتمال صعود تا ۳۲ میلیون و ۵۰۰ و ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان محتمل خواهد بود.