به گزارش اکوایران، قیمت دلار در اولین روز پس از تعطیلات، توانایی خاصی برای رشد قیمت نداشت و به همین دلیل برخی از فعالان از عقب‌نشینی موقت خریداران ارزی سخن می‌گفتند.

به باور برخی تحلیلگران فنی، معامله‌گران خریدار تلاش کردند از رشد قیمت دلار در ۱۳ روز ابتدایی سال جدید کسب سود کنند و بخشی از ارزهای خریداری شده را در روز دوشنبه به فروش رساندند.

در صورتی که این روند ادامه پیدا کند، این احتمال وجود دارد که امروز (سه‌شنبه)، قیمت دلار در بازار غیررسمی تا مرز ۵۰ هزار تومانی عقب‌نشینی کند؛ کما اینکه برخی گزارش‌ها از ورود دلار به کانال 49 هزار تومانی در بازار ارز غیررسمی در ابتدای گشایش امروز حکایت دارد. از دست رفتن مرز ۵۰ هزار تومانی می‌تواند فروشندگان را در بازار ارز فعال‌تر کند. با این حال، بخشی از فعالان باور دارند که دلار برای قرار گرفتن در مسیر نزول معنادار، به اخبار مثبت نیاز دارد.

دیروز برخی خبرگزاری‌ها عنوان کردند که آمریکا به دنبال دستیابی به یک توافق موقت با ایران است. با این حال، گفته شد که ایران پیشنهاد آمریکا را رد کرده است. برخی فعالان می‌گویند ممکن است انتشار خبر تلاش آمریکا برای رسیدن به توافق با ایران، کمی سمت و سوی انتظارات در بازار داخلی را تغییر دهد. با این حال، تا زمانی که دلار بالای مرز ۵۰ هزار تومانی باشد، معامله‌گران در موقعیت فروش غیرمحتاطانه قرار نخواهند گرفت.