به گزارش اکوایران، در حالی که در نیمه اول اسفند، قیمت دلار بیشتر گرایش به نوسانات سنگین صعودی داشت، در نیمه دوم این ماه، هیجان نزولی بر معاملات حکمفرما شده و دیگر خبری از صعودهای هیجانی نیست.

اسکناس آمریکایی که در اوایل اسفند حتی توانست به مرز 60 هزار تومانی قدم بگذارد، دیروز افت تا کانال 44 هزار تومانی را تجربه کرد. این در حالی بود که روز پنجشنبه برخی معامله‌گران حتی خبر از رشد قیمت دلار به بالای مرز 50 هزار تومان داده بودند.

برخی فعالان باور داشتند که اخبار سفر گروسی به تهران و توافق‌های ایران با مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی موجب شد دلار از میانه دهه 50 هزار تومانی عقب‌نشینی کند و در مقطعی به کانال 48 هزار تومانی قدم بگذارد.

از نگاه برخی فعالان، آثار چنین اخباری روز پنجشنبه تا اندازه‌ای در بازار تخلیه شد و اسکناس آمریکایی را در مسیر صعودی قرار داد. به باور برخی فعالان، آنچه موجب شد که دلار یکبار دیگر در مسیر نزولی قرار بگیرد، خبر ازسرگیری روابط ایران و عربستان بود. در کنار این، برخی تحلیلگران عنوان می‌کنند که ممکن است با تبادل احتمالی زندانیان، تنش‌های ایران و آمریکا نیز کاهش پیدا کند.

صحبت‌های معامله‌گران حاضر در بازار نشان می‌دهد که تا حدی جو بازار نسبت به ابتدای اسفند تغییر کرده و در صورتی که طی هفته‌های آتی، اخبار مثبتی از همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر شود، حتی احتمال افت بیشتر قیمت دلار وجود دارد.