به گزارش اکوایران، جمعه‌ای که گذشت برای بازار ارز، متفاوت بود. در حالی که بازارساز چند بار نسبت به افزایش غیرمنطقی قیمت دلار در روز تعطیل واکنش نشان داده بود، جمعه 19 اسفند، بازار پشت خطی اسکناس آمریکایی با قدرتنمایی فروشندگان مواجه شد.

برخی فعالان عنوان می‌کردند که تا ساعت 9 شب گذشته، دلار حتی نزول تا کانال 47 هزار تومانی را تجربه کرد. این کمترین قیمتی بود که اسکناس آمریکایی در اسفند به ثبت رساند و همین موضوع نشان می‌دهد که دیشب جو نزولی در میان معامله‌گران قدرتمند بود.

برخی فعالان انتظار دارند که این جو نزولی به بازار ابتدای روز شنبه نیز سرایت کند و قیمت دلار سطوح پایین‌تری را تجربه کند. با این حال بخشی از معامله‌گران باور دارند که دلار در روز جمعه تحت تاثیر اخبار مثبت در مسیر نزولی قرار گرفت و با فروکش کردن هیجان، اسکناس آمریکایی نیز از فاز نزولی خارج خواهد شد.

در این میان، بخشی از معامله‌گران باور داشتند که میزان فروش دلار به دلیل برخی اخبار درمورد فشار عرضه حواله درهم امارات در هفته جاری، بالا رفت. از نگاه این گروه، در صورتی که درهم در دو روز ابتدایی هفته جاری افت محسوسی را تجربه نکند، اسکناس آمریکایی نیز به مسیر صعودی بازخواهد گشت.