به گزارش اکوایران، سکه امامی که در اوایل اسفند به صورت میلیونی کانال‌های مقاومتی را در هم می‌شکست، در روزهای اخیر دچار جنون نزول شده است.

قیمت سکه روز دوشنبه کانال ۲۹ میلیون تومانی را از دست داد و با شیب تندی تا حمایت ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد. تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که در روز جاری، محدود ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از دست برود، احتمال نزول فلز گرانبهای داخلی تا محدود ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجود خواهد داشت.

البته بیشتر فعالان باور دارند که سکه امامی بدون حمایت دلار دچار نزول نخواهد شد. مهم‌ترین عامل سقوط قیمت سکه در روز دوشنبه نیز کاهش قیمت دلار به زیر مرز ۵۰ هزار تومان بود.

بخشی از فعالان بازار سکه باور دارند در صورتی که اسکناس آمریکایی زیر مرز ۵۰ هزار تومان تثبیت شود، افت سکه ادامه خواهد یافت و این فلز گرانبها حمایت‌های جدیدی را مورد آزمون قرار خواهد داد.

با وجود غلبه دیدگاه‌های نزولی، بخشی از تحلیلگران باور دارند سکه در روزهای اخیر افت سنگینی را تجربه کرده و ممکن است بخشی از معامله‌گران به دنبال جایگزین کردن فروش‌های خود زیر مرز ۳۰ میلیون به صورت پله‌ای باشند.