به گزارش اکوایران، قیمت دلار در اسفند تنها یک بار زیر مرز 50 هزار تومان نوسان کرده است. از نگاه برخی تحلیلگران فنی، این روند نشان می‌دهد که معامله‌گران افزایشی به راحتی اجازه بازگشت دلار به دهه 40 هزار تومانی قیمت را نخواهند داد.

در بازار فردایی روز جمعه نیز خبری از افت معنادار اسکناس آمریکایی نبود، موضوعی که نشان می‌داد فروشندگان رفتار احتیاطی را در پیش گرفته‌اند. عدم فشار فروش در بازار فردایی روز جمعه در شرایطی رخ داد که برخی فعالان انتظار داشتند که با ورود رافائل گروسی - مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی - به تهران، میزان فروش‌ها در بازار فردایی بیشتر شود و دلار تحت تاثیر هیجان کاهشی قرار بگیرد.

در این میان، برخی از فعالان باور دارند که سفر گروسی تنها موجب شده است که نیروهای افزایشی از بازار خارج شوند ولی لزوما به تعداد فروشندگان اضافه نشده است.

باید دید در روز شنبه، بازارساز با بالا بردن عرضه خود قیمت دلار را به سوی سطوح پایین‌تر هدایت خواهد کرد یا نوسان‌گیران مانع از اثرگذاری عرضه بازارساز خواهند شد.

برخی تحلیلگران باور دارند تا مشخص شدن نتایج سفر گروسی، حضور فروشندگان و خریداران در بازار قوی نخواهد بود و دلار نوسانات محدودی را در اوایل هفته تجربه خواهد کرد.