به گزارش اکوایران، همچنین افت ۱.۴۱ درصدی فلز زرد در هفته گذشته چهارمین هفته متوالی بود که طلا روندی نزولی به خود گرفته است. فضای ذهنی تحلیل‌گران و معامله‌گران همچنین نسبت به قدم بعدی طلا هم نزولی است. از ماه سپتامبر تاکنون هیچ وقت نظر معامله گران خرد تا این حد بدبینانه نبوده است.

آمارهای تورمی بالاتر از انتظاری که از اقتصاد آمریکا منتشر شده است بازارها را به این فکر انداخته است که فدرال رزرو نرخ بهره را برای مدتی طولانی تر از آنچه پیش بینی می شد و در سطوحی بالاتر از آنچه تخمین زده می شد نگه خواهد داشت. با توجه به حساسیت طلا به نرخ بهره تحقق این سناریو می تواند بدترین خبر برای صعودی ها در بازار طلا باشد.

از میان ۲۰ تحلیل گر شرکت کننده در نظرسنجی سایت کیتکو ۶۵ درصد بر این باورند که یک هفته نزولی دیگر برای طلا رقم خواهد خورد در حالی که فقط ۱۰ درصد صعودی بودند.

IMG_20230225_234110_149

همچنین در بخش سرمایه گذاران خرد نیز در حالی که ۳۹ درصد صعودی بودند، ۴۲ درصد به نزول قیمت طلا در هفته آینده رای دادند.

همچنین در روز شنبه پنجمین روز متوالی نزولی بیت کوین رقم خورد تا بزرگ‌ترین رمزارز جهان مجددا به کانال ۲۲ هزار دلاری سقوط کند. بیت‌کوین نیز به مانند طلا به نرخ بهره فدرال رزرو حساس است و در سال گذشته نیز زمستان رمزارزی دقیقا از زمان شروع عملیات انقباضی فدرال رزرو آغاز شد. 

بیت کوین از ابتدای هفته تاکنون بیش از ۶.۶ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

اتریوم نیز امروز روی مرز ۱۶۰۰ دلار نوسان داشت و پس از حدود ده روز برای مقاطعی وارد کانال ۱۵۰۰ دلاری نیز شد. اتریوم نیز در این هفته تاکنون بیش از ۶ درصد افت قیمت داشته است.