در اولین روز کاری هفته، سکه امامی در مسیر نزولی قرار گرفت و این فلز گران بها کانال 24 میلیون تومان را از دست داد. به گفته فعالان، سقوط بهای اونس طلا در انتهای هفته، یکی از مهم ترین عواملی بود که زمینه ساز افزایش فشار فروش در بازار فلز گران بهای داخلی شد. 

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که سکه امامی محدوده 23 میلیون و 800 هزار تومان را از دست بدهد، احتمال افت قیمت تا ابتدای کانال 23 میلیون تومان نیز وجود دارد. برای افزایشی های بازار هم چنان رویای شکست سطح 25 میلیون و 500 هزار تومان وجود دارد و در صورتی که این سطح شکسته نشود، افزایش معنی داری در بازار فلز گران بهای داخلی صورت نخواهد گرفت. 

برخی از فعالان اعتقاد دارند که با وجود افت سنگین طلای جهانی، سکه در بازار داخلی افت قابل توجهی را تجربه نکرد و این موضوع از نگاه آن ها نشان می دهد که سکه بازان هم چنان نسبت به رشد قیمت دلار امیدوار هستند. در این میان در صورتی که دلار در روز جاری افزایشی خاصی را تجربه نکند، احتمال افت بیشتر سکه امامی وجود دارد. ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در روز یک شنبه در حدود 19 میلیون و 600 هزار تومان بود که فاصله بسیار معناداری با قیمت بازار داشت و می تواند روند این فلز گران بها در روز جاری را تحت تاثیر قرار دهد.