به گزارش اکوایران، با این وجود معامله‌گران خرد بازار هنوز باور دارند که بازار در هفته آتی صعودی خواهد بود.

معامله گران دلایل مختلفی دارند که طلا را همچنان صعودی پیش بینی می کنند. برخی از معامله گران افزایش تنش های ژیوپولتیکی را عامل افزایشی می دانند و برخی دیگر نیز تورمی که همچنان در سطح بالایی قرار دارد و قدرت خرید دلار را تهدید می کند دلیل خود برای خرید بیشتر طلا می دانند

در حال حاضر بسیاری از معامله گران خواهان ورود به بازار طلا هستند مخصوصا بعد از افت قابل توجه قیمت در روز جمعه. انتشار داده بازار کار آمریکا که بسیار قوی‌تر از پیش بینی ها بود سبب کاهش قیمت طلا شد. در حالی که پیش بینی می شد که در حدود ۱۷۰ هزار شغل در ماه ژانویه به اقتصاد آمریکا اضافه شود مقدار محقق شده بیش از ۵۰۰ هزار شغل بود.

نظرسنجی سایت کیتکو نیز نشان می دهد ۴۴ درصد تحلیل گران بر این باورند که طلا هفته آینده صعودی خواهد بود در حالی که ۱۷ درصد پیش بینی می کنند طلا باز هم کاهش قیمت داشته باشد.

اما همانطور که اشاره شد معامله گران امید بیشتری به صعود قیمت طلا در آینده کوتاه مدت دارند. از میان معامله گران خرد شرکت کننده در نظرسنجی سایت کیتکو ۶۱ درصد بر این باورند که طلا مجددا میتواند به کانال ۱۹۰۰ دلاری بازگردد و این در حالی است که ۲۵ درصد آنها بر این باورند که روند نزولی آخر هفته طلا در هفته آتی نیز ادامه دارد.