به گزارش اکوایران، برخی فعالان بازار باور دارند اظهارات «رابرت مالی» - نماینده آمریکا در امور ایران - می‌تواند زمینه‌ساز افزایش فعالیت بازیگران کاهشی در بازار سکه شود.

در انتهای روز گذشته، برخی رسانه‌ها گزارش دادند که رابرت مالی عنوان کرده است آمریکا به دنبال تغییر حکومت در ایران نیست و این کشور تجارب ناراحت‌کننده‌ای در این زمینه در خاورمیانه داشته است.

از نگاه برخی بازیگران بازار، یکی از دلایل افزایش قیمت سکه، بالا رفتن تقاضای احتیاطی توسط معامله‌گرانی بود که تصور می‌کردند به دنبال افزایشی تنش‌های هسته‌ای، آمریکا ممکن است مداخلات خود در ایران را بالا ببرد و دست به اقدامات بی‌ثبات‌کننده  بزند. اظهارات مالی از نگاه بخشی از فعالان نشان می‌دهد که آمریکا همچنان تمایل بیشتری به دیپلماسی دارد و این موضوع می‌تواند در آینده به گشایش در زمینه تنش‌های هسته‌ای کمک کند.

با این حال، از نگاه برخی فعالان، سکه‌بازان به آسانی دست به فروش نخواهند زد و در صورتی در موقعیت فروش قرار خواهند گرفت که اثر اظهارات نماینده ویژه امور آمریکا در ایران در رفتار قیمت دلار منعکس شود و این ارز در مسیر نزولی قرار بگیرد.

دشوار است که بدون افت قیمتی دلار، سکه‌بازان جسارت به خرج بدهند و در موقعیت فروش قرار بگیرند.

 


سومین قسمت از سری‌مستندهای «دختران ایران» را این‌بار درباره «مژگان شاهسوند» و روایت عشق او به رشته ورزشی‌اش، در «اکوایران» ببینید: