به گزارش اکوایران‌، نرخ حواله دِرهم در روند بازار ارز امروز (دوشنبه 10 بهمن) در مقایسه با عصر دیروز 70 تومان رشد کرد. البته باید به این نکته اشاره کرد که درهم امروز، تا زمان نوشتن این گزارش، در یک محدوده خاص معامله شد.

رشد قیمت دلار در هرات

نرخ دلار امروز در هرات بالا رفت. اسکناس آمریکایی در بازار ارز هرات در شروع معاملات نقدی امروز وارد کانال جدید شد و بر روی پله سوم کانال مذکور قرار گرفت. البته در نیمه روز از پله سوم پایین آمد و بر روی پله اول ایستاد. قیمت دلار در بازار یادشده ظهر امروز 300 تومان از روز گذشته بالاتر بود.

نرخ دلار در سلیمانیه رنج شد

به گزارش اقتصادنیوز، در سلیمانیه نرخ دلار در شروع معاملات امروز 250 تومان بالا رفت اما در ظهر نسبت به عصر دیروز رنج بود.

ترکش‌های انفجار اصفهان به بازار ارز

در تهران هم نرخ دلار امروز رشد کرد. به نظر می‌رسد ترکش‌های انفجار اصفهان به بازار ارز رسیده است. عده‌ای از معامله‌گران می‌گفتند شب گذشته با ادعای وال‌استریت ژورنال سطح تقاضا برای دلار زیاد شده بود.

این روزنامه به نقل از مقام‌های آمریکایی و منابع آگاه مدعی شده بود که اسرائیل تاسیسات اصفهان را هدف حمله پهپادی قرار داده است. آنطور که این روزنامه نوشته، حمله به اصفهان اولین عملیات اسرائیل در داخل ایران در دوره جدید نتانیاهو بوده است.

البته آمریکا در اولین واکنش به این ادعا اعلام کرده که هیچ نیروی آمریکایی در حمله به تاسیسات نظامی اصفهان دخالت نداشته است.

از سوی دیگر صبح امروز خبر آمد سه کامیون از مبداء ایران، در مرز عراق و سوریه بمباران پهپادی شدند. رسانه لبنانی المیادین که این خبر را منتشر کرده بود، درباره منشاء پهپادها اطلاعی منتشر نکرده اما معمولا گمانه‌ها متوجه اسرائیل است.

دهه حساس در بازار دلار

رشد قیمت دلار در یکی دو روز اخیر در حالی است که برخی از فعالان باور دارند که بازارساز در دوران دهه فجر اجازه نخواهد داد که دلار نوسان سنگین افزایشی داشته باشد.

قیمت طلا نزولی شد

قیمت اونس طلا در بازار امروز در محدوده 1921 دلار معامله شد که نسبت به روز شنبه 6 دلار پایین‌تر بود. 

در بازار داخلی ایران قیمت طلا 18 عیار کاهشی شد. آنطور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده، قیمت طلای 18 عیار امروز تا 2 میلیون و 140 هزار و 400 تومان بالا رفته است، اما در نیمه‌های روز با قیمت 2 میلیون و 115 هزار تومان به فروش رسید که در مقایسه با عصر دیروز 21 هزار و 900 تومان کاهش را نشان می‌دهد.

قیمت سکه چقدر شد؟

قیمت سکه امامی امروز در سایت اتحادیه تا 24 میلیون و 500 هزار تومان بالا رفت اما ظهر امروز در محدوده 24 میلیون و 200 هزار تومان به فروش رسید.

تاکتیک جدید بانک مرکزی: طلا وارد کنید

این شرایط، در حالی است که چند روز پس از تلاش گسترده بانک مرکزی برای پایین آوردن قیمت سکه و طلا در بازار با حراج ربع سکه در بورس کالا، حالا این نهاد از تاکتیک تسهیل واردات طلا برای کاهش التهاب قیمت‌ها رونمایی کرده و می‌گوید: شرایط واردات طلا به کشور با مصوبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ بانک مرکزی تسهیل شد.

به گفته این نهاد بازار‌ساز، پس از این شرط، الزام به گشایش اعتبار اسنادی برای واردات طلا حذف شد و از این به بعد وارد‌کنندگان می‌توانند با استفاده از کلیه روش‌ها و ابزارهای پرداخت، اقدام به واردات طلا کنند.