به گزارش اکوایران، ارزش ذاتی سکه امامی نه‌تنها به بالای مرز 20 میلیون تومانی رفته است، بلکه در انتهای هفته در نزدیکی محدوده 20 میلیون و 500 هزار تومان قرار گرفت.

افزایش ارزش ذاتی فلز گرانبهای داخلی یک بار دیگر موجب شده است که انتظارات افزایشی در بازار سکه تقویت شود. هفته قبل زمانی که ارزش ذاتی سکه امامی به حوالی 20 میلیون و 500 هزار تومان رسید، این فلز گرانبها در بازار حتی بالای محدوده 25 میلیون و 500 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. 

با این حال، بیشتر معامله‌گران باور دارند که سکه در روز ابتدایی هفته چنین هیجانی را تجربه نخواهد کرد و معامله‌گران دست‌به‌عصاتر حرکت خواهند کرد. استدلال این دسته از معامله‌گران این است که سکه پس از نفوذ به بالای مرز 25 میلیون تومان به سرعت حتی افت تا محدوده 22 میلیون تومانی را در هفته گذشته تجربه کرد. 

سکه‌بازان در روز جاری (شنبه 8 بهمن) بیشتر رفتار خود را با نوسان دلار تنظیم خواهند کرد. برخی فعالان انتظار دارند که بازارساز با مداخله در بازار ارز، دلار را در مسیر کاهشی قرار دهد و به دنبال این موضوع، فروش‌ها در بازار فلز گرانبهای داخلی بیشتر شود. عده‌ای نیز باور دارند در روز جاری بخشی از نقدینگی به سوی بازار صرافی‌های مجاز خواهد رفت. در انتهای هفته بخشی از معامله‌گران در صف‌های خرید ارز سهمیه‌ای جمع شدند تا از امکان خرید 5 هزار دلار با نرخ پایین‌تر برخوردار شوند. این موضوع می‌تواند سمت تقاضا در بازار سکه را تضعیف کند.