به گزارش اکوایران، با این موج نزولی طی دیروز (۳ بهمن)، حدود 5 درصد افت در حباب سکه اتفاق افتاد و در دامنه 20 درصدی قرار گرفت.

بخش مهمی از ترک خوردن حباب سکه امامی به این دلیل بود که این فلز گرانبها در بازار روز سوم هفته به یکباره بیش از یک میلیون تومان از ارزش خود را از دست داد و در انتهای کانال 23 میلیون تومان قرار گرفت.

نزول سکه امامی بسیار قابل توجه‌تر از افت قیمت دلار بود و همین موضوع موجب شد که شکاف بین ارزش ذاتی فلز گرانبهای داخلی و قیمت بازار به شکل معناداری کاهش پیدا کند.

با کاهش معنادار حباب سکه می‌توان انتظار داشت که فضای هیجانی بازار سکه کمی کمرنگ‌تر شود و معاملات این بازار بر اساس منطق بیشتری دنبال شود.

به نظر می‌رسد بخشی از نوسان‌گیران در دو روز ابتدایی هفته با ایجاد جو افزایشی در بازار توانستند در بالاترین قیمت تاریخ اقدام به فروش سکه کنند و در شرایط فعلی، در انتظار خرید این فلز گرانبها در نرخ‌های پایین‌تر باقی بمانند. 

از نگاه برخی فعالان در صورتی که افت دلار ادامه پیدا کند، سکه کانال 23 میلیون تومان را نیز از دست خواهد داد ولی دیروز ارزش ذاتی سکه بالای 19 میلیون و 800 هزار تومان بود و به همین دلیل، دشوار است که بدون افت معنادار دلار، فلز گرانبهای داخلی افت شدیدی را تجربه کند.