به گزارش اکوایران، به باور بخشی از فعالان، هراس معامله‌گران بنیادی از تشدید تنش‌های بین‌المللی یکی از مهم‌ترین عواملی است که تقاضای احتیاطی را در بازار فعال نگه داشته و همین موضوع موجب شده است که دلار دچار افت معناداری نشود.

برخی بازیگران ارزی باور دارند در این شرایط جدا از بهبود شرایط اقتصادی و اقدامات سیاستی موثر، بازار نیاز به اخبار مثبت سیاسی نیز دارد؛ اخباری که احتمال کاهش تنش‌ها را در ذهن معامله‌گران ارزی برجسته‌تر کند. البته اخبار سیاسی که پشتیبانی واقعی نداشته باشد، می‌تواند اثر معکوسی در بازار بگذارد.

در شرایط فعلی برخی از معامله‌گران ارزی با وجود اینکه نشانه افزایشی جدیدی را مشاهده نمی‌کنند، ولی از هراس ریسک‌های آتی، حاضر نشده‌اند که دلارهای خریداری‌شده در ماه‌های گذشته را به فروش برسانند و کسب سود کنند. آنها نگهداری دلار را به فروش آن ترجیح داده‌اند.

هدف مهم بازارساز ارزی

برخی فعالان باور دارند که بازارساز به دنبال این نیست که دلار را به سرعت در معرض نزول قرار دهد و هزینه ارزی زیادی را به خود تحمیل کند.

از نگاه آنها بازارساز با تثبیت قیمت ارز به دنبال این است که نوسان‌گیران از نگهداری ارز دچار ضرر شوند و به مرور با ناامیدی از رشد دلار، در موقعیت فروش قرار بگیرند. 

با توجه به شرایط کنونی، می‌توان انتظار داشت که دلار در روز جاری نیز نوسان زیادی را تجربه نکند ولی بازارساز در انتظار افت قیمت‌هاست و نوسان‌گیران امیدوار هستند که هیجان جدیدی به بازار وارد شود.