بازار همچنان رنج بود و تفاوت آن با روز یکشنبه این بود که رنج به سمت بالا بود برخی از معامله‌گران می‌گویند این بالا بودن بخاطر اخبار پارلمان اروپا است، یکسری‌ها هم اعتقاد دارند این افزایش اندک بدلیل رفتار الاکلنگی اونس و دلار است.

 نرخ سکه در روز یکشنبه از مثلث روند خودش خارج شده بود و پیش‌بینی معامله‌گران این بود که چون از ضلع پایین خارج شده است قیمت وارد روند نزولی می‌شود، اما در روز دوشنبه اولین کندل را که زد سبز بود معامله‌گران در واکنش به این اتفاق گفتند پولبک است، اما کندل بعدی هم که سبز شد تحلیلگران فنی به کنایه گفتند بازارها خیلی بدقلق شدند. از منظر فنی چون آخرین کندل قیمت سکه دوباره به ضلع پایین مثلث برخورد داشت تحلیل روی ریزش قیمت است. اما در بازار بد قلق هر چیز دیگری امکان دارد.

در روز دوشنبه 25 دی 1401 معامله‌گران بجای بازار بیشتر دنبال تحلیل‌های سیاسی بودند. بحث درباره حرکت بازارساز هم کماکان در بازار داغ است. معامله‌گران می‌خواهند ذهن بازارساز را حل کنند. خصوصا که از فردا قرار است عرضه شمش طلا هم در بانک ملت شروع شود. اکثرا می‌خواستند بدانند بعد از این حرکت، قدم بعدی بازارساز چیست؟

 یکسری‌ها می‌گفتند ۵ تن عرضه می‌کند، به وقتش ۵۰ تن جمع می‌کند. معامله‌گران می‌گویند بعد از این عرضه‌ها باید محتاط بود چرا که پشت‌بند آن بازارساز برنامه دارد.

آن‌ها به آغاز کار بازار مبادله طلا و ارز در نیمه اول بهمن اشاره دارند  و می‌گویند فعلا روی این قیمت‌ها می‌فروشد و در آن بازار، با هزار ترفند جمع می‌کند.

یکسری‌ها به سال نوی چینی در ابتدای بهمن اشاره دارند و می‌گویند در آن مقطع تقاضای حواله کم می‌شود، پس اگر پازل درست باشد بازارساز تصور می‌کند در آن مقطع بازار شل می‌کند و فرصت خوبی است که بخرد. این دسته معتقدند که این تحلیل میان مدت است و اگر دلار زیر ۳۸ برود می‌تواند تا ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان بریزد. البته این تحلیل طرفدار زیادی در بازار ندارد.

گروه دوم با اشاره به نااطمینانی‌های سیاسی و تنش‌های خارجی تاکید دارند دلار 34 تومانی با وضعیت سیاسی همخوانی ندارد. خبری که به تازگی عدم اطمینان را زیاد کرده تصمیم پارلمان اتحایده اروپا است.

شبکه العالم در این باره خبر داده پارلمان اروپا قصد دارد پنجشنبه در استراسبورگ فرانسه قطعنامه‌ای ضد جمهوری اسلامی را به رای بگذارد. این شبکه به نقل از خبرگزاری فارس نوشته وزیر خارجه آلمان  به دنبال اقدام علیه سپاه پاسداران و قرارگیری این نهاد در فهرست سازمان‌های تروریستی است.

از نگاه معامله‌گران این دست خبرها مانع ریزش قیمت است اما امکان دارد سیاست‌های اخیر بازارساز اجازه افزایش قیمت دلار ندهد و بازار ارز را رنج نگه دارد.

در روز دوشنبه در بورس کالا ۴ درصد از عرضه ربع‌سکه به فروش رفت یعنی 20 هزار قطعه. و قیمت عرضه دوشنبه کمتر از نرخ شنبه بود و این کاهش قیمت دلیل افزایش فروش در بورس کالا شد. قیمت ربع سکه در بورس کالا ۷ میلیون و ۹۰ هزار تومان بود. اما نکته این است که همچنان ربع سکه بازار افزایشی است و به مرز ۸ میلیون تومان رسیده است.

نرخ تتر که ازابتدای هفته با دلار تهران یکی شده بود در روز دوشنبه از آنن فاصله گرفت و در ۴۱ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد.